Kometen i Göteborg

Startat av agnetasch, 2010-02-23 11:27

Föregående ämne - Nästa ämne

agnetasch

Jag kollade runt lite på nätet efter en trevlig restaurang man kan gå på efter ett teaterbesök.
Tittade in på gamla pålitliga Kometen, restaurangen mitt i stan, med rimliga priser, trivsamt otrendig inredning o, viktigast av allt: wienersnitzel o Mozartstårta.
Förr i tiden var Kometen den enda restaurang i stan som hade öppet på nyårsdagen, där blev man mottagen av moderliga servitriser som ömt vårdade ens utfestade kropp. Snitzel o harmoni-öl gjorde underverk med ens kropp, kaffe o Mozartstårta fick den att vilja dansa igen.
Kometen var en restaurang man bjöd mamma eller svärmor på Mors Dagsmiddag; enda stället jag ätit en riktig gammaldags räkcocktail på.
Nu upptäcker jag att Leif Mannerström tagit över Kometen: "Stjärnkrögaren lyfter Kometen" skriver Dagens Industri. Är det nödvändigt att lyfta Kometen frågar jag? Den såldes p.g.a att ägarinnan avled (vid 91 års ålder) inte för att den gick i konkurs eller så.
Nu ska den bli ett tempel för svensk husmanskost o den traditionella lite halv-österrikiska menyn har försvunnit. Jag är MYCKET kluven i denna fråga, dels är jag glad att Kometen fått en husmanskostinriktning i stället för att bli ännu en "två- korsade-ärtor"krog, dels vill jag ha min Mozartstårta tillbaka :'( (Jag har mailat o frågat efter den) 


crlhrv

2010-02-23 13:54 #1 Last Edit: 2010-02-23 13:57 by crlhrv
vi tänkte dra dit och käka lunch nästa fredag så om du inte hinner dit innan så kan jag lämna rapport (om schintzeln) då =)
Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

agnetasch

Jag hinner inte dit innan fredag så det vore toppen om du rapporterar. Kan du inte fråga efter Mozartstårtan, jag får visst aldrig något svar >:(

crlhrv

agentasch: det blir nästa vecka, den 5:e. nu på fredag ska vi testa lunch på Fond.
Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

agnetasch

Jag hinner inte dit innan nästa fredag heller. När jag letade efter en "teaterrestaurang" var det oktober jag hade i åtanke. Medge att jag har en fantastisk framförhållning ;D

agnetasch

Jag fick mailsvar angående Mozartstårtan. Rakt o lite makabert: "Mozarttårtan gick i graven med förra ägaren och det finns inga planer på att återinföra den" :'( Hur kan man låta en sådan kulturskatt gå sig ur händerna?

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal