Linas matkasse

Startat av Filippa, 2010-01-14 11:41

Föregående ämne - Nästa ämne

Filippa

Någon som har erfarenhet av Linas kassar ? www.linasmatkasse.se

Jag har hoppat på ett erbjudande om en kasse för 499kr (5 middagar för 4 personer), nästföljande kasse kostar 729kr.

Varför ? Dels för inspiration, dels för ekonomin. Jag har inte kollat så noga men tror att min mat-budget ligger bra mycket högre för en vecka eftersom jag envisas med att handla nästan varje dag.

Man kan säga upp när man vill. Får leverans måndagar mellan 17-22 och ja, basvaror som ris, pasta mm får man ha hemma men man får en lista på vad som passar den leverans som är på väg.

Vad säger ni ?

Rob

Jag har ingen direkt erfarenhet av Linas kasse (bra pris forresten) men vi hade under en period :
http://www.middagsfrid.se/

tyckte precis som du att det skulle tillfora inspiration mm.

Slutsatser nar vi sa upp abbonemanget:
+ Over lag god mat
+ Val tilltagna portioner aven om proteindelarna var ganska sma ibland
+ fina ravaror
+ Vi hittade flera organisak och hogkvalitativa ravaror som vi kopte regelbuindet efterat
+ Vi hittade ett antal recept som vi fortfarande gor
+ vi at betydligt mer gronsaker an "vanligt" (och mer udda)
+ bekvamt da man bara handlar basvaror

- maten var inte barnvanlig (vi har en 3.5 och en 1.5 aring, de at sallan mer an 1-2 av de 5 middagarna
- Den utlovade tillagningstiden holl inte
- Ofta blev det att vi inte lagade en eller flera ratter for att jag reste eller annan kvallsaktivitet
- trassligt med fakturor (de forsokte inte lura oss, men det var en hel del fram och tillbaka med forskott och annat nar man inte hade det varje vecka)


I slutet hade vi bara leveranser var 3e vecka och det funkade ok. Det var inget de annonserade att de hade, men nar man ville saga upp avtalet fick man det erbjudandet.

Per-Erik

Jag har linas matkasse och jag tycker det funkar bra.

Vi har barn som är ca 7 o 9 och det går sådär men vi har kommit överens om att varannan vecka är det lina och varannan vecka äter vi gott (!) makaroner o köttbullar, pannkaka , texmex et.c

Tycker också att det funkar bra med tillagningstiden, om man inte hinner så gör man något enklare under veckan och plockar fram en av maträtterna under helgen.

Ekonomiskt sett så är det lysande för oss, vi blåser rejält med pengar varje gång vi skall handla, är man ekonomiskt lagd så är det säkert lite dyrare men vi har märkt att vi i praktiken sparar pengar.


Filippa

Kul ! Det ska bli roligt att prova :-)

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal