Stockholm: Döden i grytan

Startat av Krista, 2010-04-27 12:41

Föregående ämne - Nästa ämne

Krista

Tyvärr inte imponerad, trots att Döden i grytan fått bra betyg av både tidningar och matbloggare.

Betyg: 2/5

Tog en rätt som vad jag kan se inte finns med här på menyn (http://www.visomkanmat.se/), nämligen oxrullader med parmaskinka och rödvinsås, en blandad sallad som tillbehör till det. Drygt 300 kr kostade det. Min vän tog grillmix på spett och grillade auberginer till det (325 kr), hon var mer nöjd. Mina rullader var lite väl sega och smaklösa. Kanske hade de bräserats för kort tid? De tog i vilket fall drygt 1 timme på sig att laga maten för det var så länge vi fick vänta. Vi var där tidigt på kvällen och det fanns bara ett sällskap till där före oss.

Stora portioner ska de vara kända för, men det kan jag inte påstå att nån av oss tyckte att vi fick. Jag fick två rullader och min vän relativt små köttbitar. Sen var min mat jätteful haha! Två rullar rullade på längden på en spegel av rödvinsås med en kvist rosmarin på, that's it. Såg ut som två korvar liggande bredvid varandra i röd sås alltså. Lite mer grönt fluff typ salladsblad och ett annat upplägg, kanske såsen i en liten kanna och köttet rullat på bredden istället för längden, hade varit bättre.

På plussidan är miljön, det finns en trevlig övervåning och skön atmosfär. Litet minus för toan där det luktade unket och fuktigt. Personalen var ok, varken bu eller bä. Kommer nog inte gå dit igen. Däremot älskade jag Den gamle och havet som är systerkrog till denna. Den supergoda desserten chokladglassbollen finns på båda ställena.

Filippa

Åh, Krista vad tråkigt ! Detta är en av mina favoritkrogar, tillsammans med systerkrogen. Jag har faktiskt aldrig blivit besviken, möjigen för att de envisas med att man får en sluttid på sin bordsbokning.

De är lite "berömda" för sina lammracks som är underbara, serveras med vitlökssmör. Senast jag var där åt jag grillad kalvlever, serveras med vitlökssmör och sedan får man välja till grönsaker och potatis á la Italien. Mycket mycket gott.

Och om jag nånsin måste välja en enda dessert att äta resten av mitt liv så är det deras chokladglass med körsbär och mandel.

Men smaken är olika, tur är väl det :-)

Krista

Det kändes rätt tråkigt... Inte så att maten var direkt dålig, men allt som allt blev vi inte direkt nöjda. Om jag går dit igen ska jag ta nåt som de haft på menyn länge, kanske lammracksen.

O ja, chokladglassen är underbar! Den får betyg 5 av 5! :D

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal