Vad tycker ni om att gå ut och äta?

Startat av pralin, 2012-03-09 14:54

Föregående ämne - Nästa ämne

pralin

Läste på GT idag om vad stjärnkocken Leif Mannerström tycker;

"Gästen ska vara bekväm
Att gästen ska vara bekväm och nöjd är viktigt för Leif Mannerström. Han säger att han minns en period när han upplevde att personal och restaurangägare ville vara finare än gästerna.
- Sådant är det värsta jag vet, dundrar han. Om jag finns i närheten blir inte en gäst snorkigt behandlad. För mig är restaurangen till för våra gäster, inte för att personalen ska tro att den är något. Att vara trevlig mot gästerna är nummer ett".

Personligen tycker inte om honom, men han har rätt.
Jag gillar gå på restaurang Shiraz i Göteborg som serverar god persisk mat. Trevlig personal är där också.
Pralin matbloggare

k@ty

Jag tycker om Musses i Alingsås. En turkisk restaurang. Bra mat, bra service och väldigt mysigt :)

Psilander

Ja, han har rätt, servicen är ytterst viktig. Den skall vara profesionell, ödmjuk och ha gästen på en liten pidestal.

MIn personliga favorit alla kategorier är MD Matbaren i Stockholm.

Men även en del kvarterskrogar har väldigt gemytlig service även om maten inte når de gastronomiska höjderna som hos Mattias.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal