Äter man inte det ena så äter man det andra.

Startat av Skogis, 2015-12-18 23:32

Föregående ämne - Nästa ämne

Skogis

Fick en tidig julklapp idag :)


Några förslag på vad man kan hitta på med dom?

Skogis

Idag blir det Rocky Mountain Oysters av råvaran :)
Tydligen inte en helt ovanlig snacks på super bowl i Denver Colorado. Ska ha en textur som kammussla vilket jag instämmer med. Lammtestikel var som mycket finkornig rom, fast den hängde ihop.

Tänk att allt blir gott om man bara panerar och friterar det först  ;)

Skogis

Får ju ha bildbevis också.


Tur att jag kryddade upp både ägg och frityrsmet, annars hade det inte smakat något alls.

Hasse

Häftigt!

Gott var det, skrev du. Kan du beskriva smaken?

Skogis

Får väl erkänna att det nog mer var menat att, går det inte att få det ätbart på något annat sätt så går det alltid att fritera.

Kommer att äta det igen när tillfälle ges, lite gråare "kött" annars hade man tagit det för chicken nuggets. Marinerade i öl, hade tabasco i det slagna ägget och kryddade frityrsmeten med både vitlök, peppar och sellerisalt, allt för att det skulle smaka något. Själva köttet smakar inget alls, och har en textur som finkornig fiskrom.

Det händer att jag får en lite besk/brännande smak i munnen efter att jag ätit inälvsmat, skolmatsalens leverbiffar är ett bra exempel, den får jag av Rocky Mountain Oysters också  :)


Skogis

Det åt jag i Frankrike :)

Andouillette de jargeau.
En korv som bland annat innehåller kokta inälvor kryddat med mycket örter. Visste inte vad jag beställde och när jag skar i korven luktade det stall. Kommer att äta det igen om jag får tillfälle.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal