Campbell, soppa som soppa? Näe, det var bättre förr!

Startat av Kari, 2008-08-25 19:35

Föregående ämne - Nästa ämne

Kari

Ibland händer det att middagen blir sen eller man orkar inget annat. Hittills har Campbell haft ett riktigt ess i rockärmen, champinjonsoppa på burk!

Men vad är det som hänt nu då?
Soppan smakar annorlunda! Vid närmare undersökning på Ica visar det sig att det finns två olika burkar, "NOW EVEN BETTER!" och "NEW RECIPE!" på hyllan om man rotar ordentligt.

Den med nya receptet skall blandas med vatten och den vi är vana med mjölk/vatten. Ok, jag fuskar om det finns riktig grädde hemma, hälften mjölk hälften grädde. Mums.

Den nya, "NEW RECIPE!" är testad med vatten. Inte gott. Mjölk/vatten. Inte heller gott. Mjölk/grädde. Tyvärr, inte alls som förut.

Så, nu återstår alternativen: 1. Sluta äta Campbell Champinjonsoppa. 2. Åka runt till alla möljliga små lanthandlare och hoppas på att dom haft dålig omsättning eller börja jaga på Blocket eller något..

Tack Campbell för alla goda år som gott, nu är det snart slut. På riktigt. :( :'(

annamaria

Nej det menar du inte! Denna soppa med extra stekt svamp i + grädde (o lite sherry....) är ju faktiskt god. ÖB har säkert soppor ett tag till.....

agnetasch


Andreas

Syns det nån skillnad i innehållsförteckningen? Det hade varit intressant att få veta exakt vad som är ändrat, har soppan kanske blivit "hälsosammare" nu?

Och har utseendet på burken ändrats märkbart eller är det svårt att se nån skillnad mellan den goda och den dåliga?

Annars kan man ju tycka att en mästerkock som Elka (och för den delen även en erfaren kock som AnnaMaria) borde laga sin egen champinjonsoppa, det kan inte vara speciellt svårt att steka svamp i smör, reda med mjöl och i med svampfond/grädde och det måste ju bli 1000 gånger godare.
Den som inte frågar får inga svar.

Kari

Innehållsförteckningen ska jag kopiera vid nästa besök på affären! Kanske så enkelt att gulatmatet är borta? Bra isåf.

Utseendet, sitter som liksom en liten, som ett knappt halvt frimärke, "lapp" på burken, inget man tänker på som vanlig kund.

Jo, laga sin egen soppa är melodin så klart! Bara att ladda upp i frysen!
Recept - ja tack!

---

Agnetasch: Ring Du och klagar så gör jag det å! Om alla på Matforum ringer och gnäller så kanske? Ska vi synkronisera en tid för samtal?  ;)

agnetasch

MI = matforums insatsstyrka ;D

Fast jag ingår i mailpatrullen; ligger just nu i närstrid med Martin Olsson o Max. Du får själv forma din telefonterrorgrupp 8)

Kari

Ok, har skickat via webbformuläret, berättar sen!

OT: Agnetasch: Martin O & Max? Vad har Du nu hittat? *nyfiken*

agnetasch

Max: Bacon som jag upplevde som surt ett par gånger i deras Max de Luxe (eller om det är resultatet av att det är "äppelträrökt")

http://matforum.nu/index.php?topic=116.0

Jag hittar inte Rabatten (extrapriserna) på Martin Olsson ???

annamaria

Jamen ibland vill man ju bara komma snabbt undan....även en matälskande kan ju bli less ibland.

elka: här är ett mumsigt Svampsoppe-recept! Välj svampsort efter önskemål

http://annamariasmatblogg.blogspot.com/2007/10/hstens-guld-vilt-och-svamp.html

Psilander

Vad jag noterat avseende Campbells hummersoppa iaf - som med nya receptet smakar syntetiskt (har inte labbat med grädde/ mjölk eller sprit i den än) så har receptet blivit glutenfritt.

Provade ett annat märke som också var glutenfritt, som smakade mycket bättre.

Angående svampsoppor så kan jag rekommendera Morbergs kantarellsoppa, spetsad med en chillifrukt.

Sturehovs gräddiga hummersoppa är fortfarande i en klass för sig (särskilt när av misstag får den extra krämig bottensatsen, som det efter man ätit upp 2/3 av ber om ursäkt för och ger mig en ny tallrik soppa :-) )

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal