hjälp med dessert

Startat av Rymdsmula, 2009-07-31 22:47

Föregående ämne - Nästa ämne

Rymdsmula

2009-07-31 22:47 Last Edit: 2009-07-31 22:53 by Rymdsmula
Ska bjuda på middag i morgon och till dessert tänkte jag göra små smulblåbärspajer i runda små formar. På toppen en kula hemmagjord vaniljglass. Detta ska jag lägga upp på stora fyrkantiga tallrikar. Vad kan jag mer ha till? Först tänkte jag att jag kanske kunde göra en varm chokladbakelse, men det kanske blir för mäktigt? Kanske hallon och persikor i sockerlag lite lätt ihopkokta skulle passa? Har ni någon bra ide?

Jag kom på nu när jag satt och funderade att jag borde ha med någonting lite syrligt så det bryter av, eftersom jag redan har sötman från blåbärspajen och vaniljglassen.

agnetasch

En liten chokladkorg med färska hallon kanske? Det är ju hallontider nu.

Mickan

Söker hjälp på ett helt annat sätt! På lördag är det fest hos min morbror. Vi ska fira gamla mormor... Numera har vi inte festen hos henne då ålder plus från början kass matlagning inte är någon bra kombo. MIn morbror brukar delegera en del och i år blev det dessert för mig. Nu är det inte så enkelt att jag får välja vad jag ska göra utan önskemålet är Rhum Baba. Jag säger inte nej för mitt enda möte med denna företeelse var kanon. Nu sitter jag och bläddrar bland recepten och hittar flera. Om det nu är så att någon av er har ett väl beprövat dito kan ni väl assistera?
Video meliora proboque deteriora sequor

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal