En matbild

Guider

Matbloggat

Författare Ämne: Dagens grillade - Vad grillade ni idag?  (läst 145422 gånger)

Byggmästaren

• Kökspraktikant
  • *
  • Antal inlägg: 5
    • Visa profil
SV: Dagens grillade - Vad grillade ni idag?
« Svar #320 skrivet: 2011-09-05 22:32 »
Igår vid straxt innan 20:00 så la jag en bit högrev på runt kilot på grillen. Det enda jag gjorde med den var att lägga den i rumstemperatur och rubba den med en egen komponerad rubb, högreven la jag på Webern på indirekt grillning på till en början egentligen för hög värme. Jag lät den ligga i ett par timmar och innan jag skulle lägga mig så svepte jag in den i folie och hällde på lite färdig CajP:s vitlöksmarinad. Idag så hade jag sovmorgon så vid straxt innan 9 gick jag upp och tog av köttet från grillen och då var det fortfarande lite små varmt och jag kände direkt att jag lyckats med min BBQ -Nu har jag precis ätit två nattmackor med den underbara högreven och det var bland det möraste kött jag någonsin ätit  :D

Gunbben70

• Gäst
« Svar #321 skrivet: 2012-04-06 19:14 »
Jag har grillat lamm. Marinerat i vitlök, olivolja,timjan,chili,soja och franska örter. Tilltugg ungsrostad potatis och en sky på det som droppat ned vid grillningen.Spännande och se vad det smakar. :)

hobbykocken

• Kökspraktikant
  • *
  • Antal inlägg: 34
    • Visa profil
« Svar #322 skrivet: 2012-04-07 16:23 »
idag blev det ett enkelt grillspett. inget fancy alls men förjäkla gott. olika färger av paprika l,ök karré pommes :)

Hankki

• Köksbiträde
  • Antal inlägg: 177
    • Visa profil
« Svar #323 skrivet: 2012-04-08 00:37 »
Idag blev det en rökt laxbit, en rökt sik och grillat älgkött i en marinad av hankey bannister whisky, egenblandad cajunkrydda och olja med lite vitlök.

lena johansson

• Kökspraktikant
  • *
  • Antal inlägg: 9
    • Visa profil
« Svar #324 skrivet: 2012-07-09 18:18 »
Högrev som jag långkokat i vin och vitlök innan. Löjligt gott!

http://lena-makeaheadfood.blogspot.se/2012/06/om-ni-bara-ska-grilla-en-ny-ratt-i.html

lena johansson

• Kökspraktikant
  • *
    • Visa profil
« Svar #325 skrivet: 2012-07-24 21:27 »
 :Dvi skulle ha lagt dessa ljuvliga torskpaket på grillen, men det blåste och regnade så vi la dem i ugnen i stället ;)

Torsk & potatis i foliepaket med vitlök, gräslök, smör och annat gott i ugn eller på grillen
http://lena-makeaheadfood.blogspot.se/2012/07/torsk-potatis-i-foliepaket-med-vitlok.html

FinskaKocken

• Kökspraktikant
  • *
    • Visa profil
« Svar #326 skrivet: 2013-05-19 22:53 »
Grillade lax och hade potatissallad till.

Kjell.öhman59

• Kökspraktikant
  • *
    • Visa profil
« Svar #327 skrivet: 2013-10-06 15:04 »
Testade 2 nyinköpta saker denna helg bland annat ny Paella kokbok från Amazon.com "1080 Recipes" av Simone Ortega samt mitt nya paella set som jag köpte från www.optimumcooking.com förra veckan

Davids

• Kökspraktikant
  • *
    • Visa profil
« Svar #328 skrivet: 2014-03-25 13:25 »
Hästfilé blev det på grillen i helgen. Mycket mört och gott!

handola

• Kökspraktikant
  • *
  • Antal inlägg: 8
    • Visa profil
« Svar #329 skrivet: 2014-03-26 15:50 »
Jag har precis invigt den nyinköpta kolgrillen, som lite oväntat köptes på annons på nätet. Men helt okej och kalkonen (också första gången som jag grillat detta) blev väldigt god.

spenaten

• Kökspraktikant
  • *
  • Antal inlägg: 25
    • Visa profil
« Svar #330 skrivet: 2015-07-11 16:00 »
Den här skönheten "1500 g högrev" har legat på grillen i 4 timmar nu "lätt smekt av ekspån", den kommer att förvandlas till pulled beef när den når 95 grader, tillbehör: rökt salsa med vete tortillas.
« Senast ändrad: 2015-07-11 16:22 av spenaten »

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator. Om du blir medlem hos Matforum visas det du skriver direkt.

Använd ditt riktiga namn eller smeknamn. Inlägg där namn är företags-, produkt-, hemside-, eller bloggnamn kommer inte att godkännas. Reklam är ej tillåtet. Formulera dig vänligt.

Namn: E-post:
Verifiering:
Skriv ordet klöjm baklänges!:
Write pancake in Swedish!:

- Annonser -