Nya grilltrågen från Kronfågel

Startat av karra1, 2007-06-01 16:13

Föregående ämne - Nästa ämne

karra1

är det någon som har erfarenhet av dessa? Bra dåliga?

Kommer uppdatera här när jag själv testat.

Andreas

Välkommen till forumet karra1!

Grilltrågen? Tror jag sett dem, är det de där med kyckling helt färdig att grilla? Lägger man hela tråget på grillen som det är eller måste man flytta över kycklingen till grillgallret?
Den som inte frågar får inga svar.

Urban


karra1

Jo, det är kryddad/marinerad färsk kyckling

Har testat och resultatet var skiftande.

Grillspetten var jättebra (även om man fick trå på kycklingen på spetten på egen hand)

Lårfiléerna var goda,

Pepparsteken smakade inte alls gott (det tyckte ingen i vår familj)

Man ställer hela tråget på grillen och det är ju en bra grej! bränner inte fast och det blir saftigt och så

Andreas

Ah tack för beskrivningen. Hur mycket väger ett sånt där tråg - hur många personer räcker det till?

De här grillspetten, vad var det för slags kycklingkött i den - färdigskurna kuber av kycklingbröst? Själva spetten följde de med som träpinnar?

Och pepparsteken, var det någon typ av utbankat kycklingbröst? På vilket sätt var den inte god, för mycket krydda eller var den torr?
Den som inte frågar får inga svar.

Anne

Jag testade i lördags, men var inte så imponerad. Grillspetten var meckiga (hela poängen med trågen är ju att man INTE ska behöva ta i kycklingen) och med konstig, mesig smak. Pepparsteken var direkt otäck - torr och blek och jättetråkig. Lårfiléerna var de enda som smakade hyfsat, och inte blev jättetorra, men jag tror nog att jag gör det bättre själv. Så nä, det här är inget jag kommer köpa. Visst är det smidigt att ställa en folielåda på grillen, men det kan man ju göra själv om man nu vill det. Det smakade inte grillat tyckte jag, kunde lika gärna gjorts i ugnen. Och inga grillränder heller.. (även om det sades att det skulle bli det - trågen är räfflade i botten)
Anne's Food - min matblogg

Urban

Jag tycker att dom flesta av kronfågels färdigkryddade produkter är lite sisådär..
Det blir bäst om man kryddar kycklingen själv!.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal