Dagens grillade - Vad grillade ni idag?

Startat av Kurtson, 2007-05-17 10:10

Föregående ämne - Nästa ämne

Urban

Igk och Sweber: Jag tillagade dom i ca: 40-45 minuter, hade bara dragen på grillen öppna till hälften för att förlänga grilltid och för att få en rejäl dos med röksmak..
Resultatet blev kanonbra!.. Saftiga och med en ljuuuvlig röksmak :P, dom övriga matgästerna tyckte likadant  :D

crlhrv

Idag grillades det svensk entrecote, mycket gott tillsammans med en pasta al fredo och grillade vitlökar.
Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

Kurtson

Jag grillade lammkottletter igår! och kyckling.

Sweber

2007-06-30 20:43 #43 Last Edit: 2007-07-01 23:21 by Sweber
Igår blev det spätt med marulk, svärdfisk och scampi på. Idag blir det entrecote i skivor.
Weber One Touch Gold 22,5" lätt modifierad, samt Weber Go-Anywhere helt i orginal.

kryddburken

Igår blev det grillad kyckling med knaprigt täcke av stekt bacon & champinjoner, till det en potatisgratäng & en fräsch feta-ostsallad! GOTT!! Regnet stod visserligen som spö i backen när maken tände grillen, men det sken upp efter bara en stund!

crlhrv

Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

Sweber

Hel fläskfile. Yughurtsås med stänk av senap i, kokt potatis. Enkelt och gott.
Weber One Touch Gold 22,5" lätt modifierad, samt Weber Go-Anywhere helt i orginal.

Igk


Urban


Aradil

Här grillades det entrecôte, champinjoner, lök, färdiga laxspett och fläskkotletter igår kväll. Själv nöjde jag mig med att smaka på entrecôten och grönsakerna.

   

Anne

Idag grillar vi ryggbiff med Pimenton de la Vera-glaze. (Stark rökt paprika)
Anne's Food - min matblogg

Urban

Anne: Var finns den rökta paprikan att köpa?

Andreas

Igår: grillade karréspett med färskpotatissallad med rostade valnötter och en grönsallad med tunt skivade rädisor.
Den som inte frågar får inga svar.

Anne

Urban - utomlands, eller i finare mataffärer. Cajsa Warg har. Säg till om du vill ha, jag kan nog ordna en burk åt dig vid tillfälle.
Anne's Food - min matblogg

Urban


Urban

Idag blev det en riktig köttafton.. Både grillad Entrecoté och Revbenspjäll med hemmagjord glaze stod på menyn.
Detta serverades med potatissallad och en grönsallad till. Mmmmmums!  :P

kryddburken

Dagens grillade, sista dagen på semestern & fortfarande så öser regnet ner....
vi gjrode rökiga hamburgare! Å de var gott!! http://kryddburken.wordpress.com/2007/07/08/hickory-rokiga-hamburgare/


Andreas

Urban: Vad innehöll den hemmagjorda glazen? Blev du nöjd med den?

Kryddburken: Snygg burgare! Du har förresten inte gjort något fler experiment med hembakta burgerbröd? (Tänkte på hamburgerbrödstråden http://matforum.nu/index.php?topic=200.0)
Den som inte frågar får inga svar.

Sweber

Urban, du har väl locket på när du grillar?
Weber One Touch Gold 22,5" lätt modifierad, samt Weber Go-Anywhere helt i orginal.

Urban

Sweber: Absolut!. Ribsen grillade jag under lock i ca: 1 timme.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal