Göteborg: Malaysia Saté – från storfavorit till rejäl besvikelse

Startat av Tracey, 2007-08-05 16:03

Föregående ämne - Nästa ämne

Tracey

Malaysia Saté var i många års tid min favorit-lunchrestaurang här i Göteborg. Trivsam och mycket smakfullt inredd lokal i varma, ljusa färger. Fantastiskt god mat till rimligt pris. Fin service. Jag var stamgäst och den givna favoriten på menyn bestod av grillspett med riskaka o grönsaker.

Sedan plötsligt hände något väldigt tråkigt en dag. Jag hade gått dit för att äta lunch med en god vän. Vi var jättehungriga båda två och hade sett fram emot detta. Dessvärre visade det sig att grillspetten denna dag smakade väldigt konstigt; faktiskt lite härsket. Det var så illa att jag inte kunde äta dem. Jag lät min kompis smaka och hon övertalade mig att säga till. Man tvekar alltid innan man klagar, för det förstör ju stämningen en del. "Men det ligger så klart i deras intresse att få veta något sånt här. Hellre det än att alla deras kunder blir magsjuka.", resonerade vi dock.

Så diskret jag kunde påkallade jag restaurangchefens/servitörens uppmärksamhet. Jag förklarade vänligt att det nog var något fel på mitt kött; att det smakade väldigt konstigt mot vad det brukade göra. Till min stora förvåning brusade han då upp, satte armen i sidan och fullkomligt vrålade: "Det är INGET FEL PÅ DET KÖTTET!!", så att resten av restaurangens gäster förvånat tittade upp för att se vad som stod på. Jag påpekade att jag ätit där minst ett par gånger i veckan i flera års tid och att det alltid brukade smaka fantastiskt, men att det idag var något som inte stämde. Han blev dock bara argare och argare och hela situationen kändes väldigt olustig.

Jag fick ingen ny mat och de drog inte av en krona på notan, trots att jag bara kunnat få ner lite av grönsakerna och riskakan. Det var med tom mage och sorg i hjärtat som jag konstaterade att jag aldrig mer kommer att sätta min fot på Malaysia Saté.  :(




Tracey

Jag lyckades sämre än dig, Urban!

crlhrv

Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

Tracey

På Östra Hamngatan 19 (Mellan Gustav Adolfs Torg och Lilla Bommen). Malaysia Saté skulle det visst vara. Jag ska ändra i rubriken.

Urban

Tracy: Tydligen så gjorde du det tyvärr. Det är sorgligt att man ska behöva uppleva sån här sk-t när man vill få sig en bit god mat ute.
Du kan ju alltid hoppas att dom läser detta!.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal