Matbröd utan jäst, finns det?

Startat av mums, 2007-07-19 11:47

Föregående ämne - Nästa ämne

mums

Hej, jag söker recept på matbröd som bakas utan jäst, i butik finns i alla fall inget.

Andreas

Hej mums och välkommen till forumet!

Varför vill du baka utan jäst? Tål du inte jäst eller vill du bara prova på matbrödsbakning med bakpulver eller bikarbonat?

Postade precis ett inlägg om Catrins filmjölkslimpa i Vad bakade du senast?-tråden, http://matforum.nu/index.php?topic=109, den kanske kan vara något?
Den som inte frågar får inga svar.

mums

Tack , jag skall testa det receptet, ser gott ut.

Andreas

Annars är ju scones ett klassiskt bakpulvers-matbrödsrecept.

Har nån fler förslag på matbröd utan jäst så berätta!!
Den som inte frågar får inga svar.

mums

Det blev mums för mums även med sesamfrö. När jag kom hem från butiken upptäckte jag att jag istället för linfrö hade köpt sesamfrö, men nöden har ingen lag, och gott blev det. Men nästa gång skall jag baka med linfrö, så håll koll på TV, snart står det kanske en gammal krorrhane och kvittrar som en näktergal i rutan. ;D

Anne

Anne's Food - min matblogg

mums

Citat från: Anne skrivet 2007-07-26 22:19
Här är ett av mina favoritrecept på bröd med bakpulver:

http://annesmat.blogspot.com/2007/03/grovt-brd-med-hasselntter.html


Det skall jag prova, men jag behöver lite hjälp, vad är dinkelmjöl
och boveteflingor ?

Anne

Mums - du hittar båda i mataffären :) Dinkelmjöl är gjort på dinkelvete, och boveteflingor på.. ja, bovete. (Det står bredvid havregrynen)
Anne's Food - min matblogg

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal