Medelhavspaj varmrökt skinka - Felix (3/5)

Startat av Andreas, 2009-11-13 13:57

Föregående ämne - Nästa ämne

Andreas

Medelhavspaj varmrökt skinka med kronärtskocka, tomat & pestocréme

Egentligen ser detta relativt trevligt ut i färdig skick, men den stora svarta brända flagan strax nedanför mitten, jag tror det kan vara ett tomatskal, förtar det hela. Undrar just hur den kunnat slinka igenom produktionen, jag trodde all sån här mat synades manuellt?

Detta är den tredje pajen i Felix serie "Medelhavspaj" jag provar och pajskalet är genomgående bra i dessa pajer. Smaken på fyllningen domineras av skinka med inslag av soltorkad tomat. De små tärningarna kronärtskocka slås dessvärre nästan helt ihjäl av skinksmak. Pestokrämen är god men det är en för liten klick. Som helhet en godkänd paj, men den är i mitt tycke sämst i serien då den smakar för mycket skinka.

Innehåller jästextrakt.

¤ Utseende: 3/5
¤ Konsistens: 4/5
¤ Smak: 3/5
¤ Helhetsbetyg: 3/5
Den som inte frågar får inga svar.

chepplin

inga smakförstäkare...men ändå jäst- och kryddextrakt!
Jag hatar deras sätt att skönmåla sina recept

Andreas

Ajdå, jag hade faktiskt inte noterat "I denna paj finns inga smakförstärkare" i blå skrivstil. Ja, det är ju faktiskt falsk marknadsföring.
Den som inte frågar får inga svar.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal