Lasagne - Dafgård Brasserie (3/5)

Startat av Andreas, 2008-12-01 14:53

Föregående ämne - Nästa ämne

Andreas

Lasagne med färska pastaplattor, köttfärssås, ostsås & Gruyéreost

Det här är den tredje rätten ur Dagfgårds Brasserieserie jag provar. Den första var Fläskytterfilé och den andra Laxfilé, bägge smakade ganska bra men den fantastiska smakupplevelse som texten lockar med på alla brasserie-förpackningar var de inte. Hur är det då med denna rätt?

Vi börjar väl som vanligt med att se på hur maten ser ut när man precis tar den ur mikron? Till att börja med tycker jag det är för svårt att få bort den genomskinliga plasten, en liten ful plastflik har som synes blivit kvar. Men själva rätten ser väl annars OK ut, det är svårt att få lasagne i en svart pappersbytta att se så mycket roligare ut än så här.

Det är bra stuns i lasagneplattorna och osten smakar gott men jag hade gärna haft mer ostsmak. Vad lasagnen faller på är köttfärssåsen, den är lite för syrlig och smakar allt och ingenting och är inte i min smak, förmodligen på grund av för dålig kock och för många ingredienser, less is more. Det här är inte direkt gott och väldigt långt från fantastisk smakupplevelse.

Rent allmänt är det förresten ett problem med att köpa lasagne som färdigrätt, medan andra rätter är kompletta måltider med grönsaker får man alltid bara lasagne när det är lasagne och det blir rätt enahanda att äta. Och säg nu inte att man ska lägga till egna frukter och grönsaker, färdigmat köper man för att inte behöva hålla på med nånting själv, är det inte komplett från början blir det meningslöst.

Detta är den enda rätt jag provat i serien som inte innehåller jästextrakt. Synd då bara att den inte var speciellt god.

¤ Utseende 3/5
¤ Konsistens 4/5
¤ Smak 3/5
¤ Helhetsbetyg 3/5
Den som inte frågar får inga svar.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal