Matuppläggning!

Startat av sajmon, 2009-01-14 19:01

Föregående ämne - Nästa ämne

sajmon

Hej!
Skulle vara kul om folk kunde ge lite tips om matuppläggning, alltså helt enkelt hur man får maten att se snygg ut på tallriken!

/Sajmon

kryddburken

Det är ju jättesvårt att bara tipsa sådär rakt upp och ner. Råder dig till att kolla mattidningar, matbloggar etc. Alla har ju sin stil också!
Personligen är jag inte så förtjust i att "bygga på höjden" utan mer att det ska se tydligt & helhetligt ut med vackra färger!

Mickan

Jag gillar inte heller att bygga på höjden. Ett tips är att ha hyfsat stora tallrikar så att det inte ser överfullt ut även om man vill bli mätt. Kul också att kanske satsa på ett par i trevlig färg, t ex svart eller mörkt blått. Fint till blekare rätter. Jag gillar, kanske töntigt, den lilla gröna kvisten på toppen. Har man inte färska örter kan man ta ett par snygga bitar purjogrönt om man har. 
Video meliora proboque deteriora sequor

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal