Kringlor

Startat av annamaria, 2009-11-22 20:44

Föregående ämne - Nästa ämne

annamaria

Jag har faktiskt aldrig bakat kringlor  :-[. Denna gamla klassiker som är så god. Jag är mest förtjust i den grova varianten som äts med smör och ost. Jag har inget bra recept vare sig på grova kringlor eller "kakkringlor".

Hur gör du? Har du det allra bästa receptet i lådan som Mormor har bakat i 100 år?

Snälla lämna det till mig och alla andra som också vill baka kringlor - grova eller söta spelar ingen roll.

Visst inte riktigt var jag skulle lägga denna tråd, ni får väl flytta om det är fel. Det är liksom lite blandning av bröd och gott.

Mickan

Om du har 7 sorters kakor finns det en underbart recept på kringlor med pärlsocker på. Det är både rå och kokt äggula i. Jag skriver in receptet om du inte har boken.
Video meliora proboque deteriora sequor

annamaria

Tack! Jag har det - och sparar tills det är dax för kakkringelbak. Just nu är det mest grovkringeljakt.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal