Vad anser ni tillhöra allmänbildningen (i köket)

Startat av milaja, 2013-11-04 17:45

Föregående ämne - Nästa ämne

milaja

Jag berömmer mig om att vara ganska bra på att laga mat, men jag har min repertoar och även om jag improviserar en hel del så håller jag mig oftast inom min bekvämlighetszon.

Nu känner jag att jag vill förbättra min allmänbildning på området mat och vill därför kolla vad andra människor anser tillhöra allmänbildningen. Min tanke är att pröva någon ny teknik, ingrediens eller dylikt varje vecka!


Hasse

Jag är mycket måttlig om det handlar om allmänbildning, dvs det jag tycker att varje person bör kunna. Då handlar det om mat för att bli mätt och inte nödvändigtvis för att man tycker det är roligt att laga mat. Jag tycker att allmänbildning inom matlagning är att kunna tillaga maten från grunden utan halvfabrikat, men det behöver alls inte vara några avancerade saker.

För min egen del är jag inte speciellt avancerad, men tycker att matlagningen är kul och jag använder sällan recept utan smakar mig fram. Tyvärr blir det ibland så att det är svårt att upprepa något som jag lyckats speciellt bra med, eftersom jag inte använt något recept och inte heller skrivit ned hur jag gjorde.

För att komma ur min bekvämlighetszon tror jag att jag måste börja laga lite mer avancerade rätter och faktiskt följa receptet, även om det är tråkigt.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal