Umeå: Nattöppet

Startat av Andreas, 2007-06-30 15:36

Föregående ämne - Nästa ämne

Andreas

Nattöppet ligger i Bågenhuset mittemot järnvägstationen i Umeå. Det är en kombinerad kiosk, videobutik, biljardhall och nu också servering. Om jag minns rätt kostar salladsbuffén 39 kronor om man plockar den i en plastbytta som man tar hem och 49 kronor om man äter den på plats. Äter man på plats är fördelen att man kan fylla den stora tallriken så många gånger man vill. (Pass opp så du får en ren och fräsch tallrik och dito bestick.) Kranvatten ur tillbringare ingår.

Nå vad får man då för pengarna? Först av allt kanske jag skulle säga att allt på buffén är kallt.

Detta tycker jag var bra: olika grönsaker, bönor, sallader, pastasallader, kryddade ris och rissallader. Grillade kycklingklubbor.

Dåligt: det vita brödet som ingick smakade som om det legat framme sen i förrgår. Falafeln var rent ut sagt hemsk - outsägligt torr och smakade inte alls bra.

Skumt: tonfisken låg i vatten, såg precis ut som om de hällt ut salladstonfisksburkarna rakt i kantinen. Korv skuren i tunna slantar.

Köttbullarna var för övrigt euro shoppers 1-kg förpackningar såg jag eftersom de fyllde på precis då jag stod där.

Sammanfattningsvis: här får man en bra mättnadskänsla och blir ganska nöjd om man äter rätt, dvs ris och pastasallad, sallad, bönor och kyckling och undviker det andra.
Den som inte frågar får inga svar.

crlhrv

Din tallrik ser ändå rätt smaskig ut!
Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal