Stockholm: Ramen Ki Mama

Startat av Filippa, 2008-01-15 12:05

Föregående ämne - Nästa ämne

Filippa

Birger Jarlsgatan 93A, Stockholm

I en liten, kal lokal på bortglömda sidan av Birger Jarlsgatan ligger Ramen Ki-Mama. Serverar japanska nudlar och nudelsoppor. Ingen sushi. Det finns en uppsjö  ;D av soppor med grönsaker,nudlar, kyckling, fläsk, räkor, ägg, starka, svaga, konstiga. Det finns också goyozas (degknyten med fyllning) och nudlar utan soppa. Och allt är jättegott. Fräscht och kul. Men kladdigt.
Ha inte fina blusen på om du väljer soppan för du lär bli nerstänkt.

Det är en trevlig restaurang men inget för den mysiga långsittar middagen.

Och ta efterrätten....vaniljglass, cranberryjuice och nån hemlig ingrediens som var toppen fräsch. Och lita på menyn - står det starkt så är det starkt.

Andreas

Tack för tipset!

Ungefär vad är det för prisnivå på för- respektive efterrätter?

Om du skulle ge ett betyg mellan 1-5 vad skulle det bli? (Tänkte lägga in även denna i "sammanställningstråden" http://matforum.nu/index.php?topic=837)
Den som inte frågar får inga svar.

Filippa

Sorry, glömde....

Alla maträtter mellan 120-200kr och den enda efterrätten som finns (eller fanns när jag var där) låg på ca 80kr. Med andra ord billigt.

Betyg 3-4, för att det var fräscht, billigt och gott.

smakabra

Ramen Ki-Mama är mycket bra! Missa heller inte dess systerkrog på Observatoriegatan 13 som helt enkelt heter Ki-Mama och har stans näst eller möjligen tredje bästa sushi.

Hälsningar Fredrik, smakabra.blogg.se

Filippa

Och Ramen Ki-Mama fick pris för Bästa Smak på Restauranggalan ! Tjohoo !

Och jag ändrar mitt betyg till 4/5 för det är så bra.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal