Mjöl

Startat av Romarin, 2008-12-09 15:55

Föregående ämne - Nästa ämne

Romarin

Jag älskar att baka. Och tidigare (när det inte fanns så mycket utbud som nu) släpade jag alltid med mig mjölpaket hem. För att få just den smaken på brödet som jag njutit av på semestern. Här har blivit både portugisiskt, spanskt,franskt och italienskt i resväskan ;). Och ja, det smakar annorlunda!

Är det skillnad på mjöl från ex. Frankrike jmf. med svenskt? Nån som vet eller har samma erfarenhet som mig? Alltså mjölsläpande resenär? :P I min inköpskorg brulkar det alltid trilla i lite dyrare mjöl "direkt från Italien"...

       

annamaria

Nej jag släpar hem allt som ser konstigt ut - men inte mjöl än så länge. Så nu blir väskan ännu tyngre, tack för tipset. Däremot om man råkar åka förbi mindre butiker runt om i landet - som säljer stenmalet mjöl osv - det kan jag inte låta bli.

kurt


Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal