Några bra Pastarecept?

Startat av Amanda92, 2009-06-07 23:55

Föregående ämne - Nästa ämne

Amanda92

Hej,
är det några som har några bra och jättegoda pastarecepter? Jag älskar pasta!

Per-Erik

Gjorde igår en god pastarätt (pasta rollo):
   rullade färsk lasagn platta (1/2 längden) med spenat, lök, ricotta parmesan, hackad prosciutto .
  Kokade inrullad i handuk ca 10.-15min,
  Skar upp och la i gratängform och fyllde med  bechamel blandat med tomatsås (krossade tomater kokt med en halvlök)
  Gratinerade i ugn tills färg.

  Kanon gott och ganska vackert med de gröna rullarna i den röda såsen. receptet från Marcella Hazan.

Amanda92

Åh, gud. Låter ju gott det! Låter dessutom som koldolmar! Hehe, inte för att jag gillar det...
Men detta låter ju supergott! Kanske ska se om man kan fixa något sånt! Tack!

Skulle gärna ta emot fler goda pastarecept!

agnetasch

Om det blir lite grillat kött kvar nångång;
skär det i småbitar o stek tillsammans med lök, svamp o färsk tomat.Stek med lite hackad vitlök på slutet.
Blanda i kokt risoni o ha parmesan över.Smaskig resträtt.

Amanda92

Oj, låter väldans gott det med! Älskar ju pasta över all mat i världen! Ge mig fler goda tips! Ska skriva ner dessa 2 jag fick! :)

agnetasch

En pasta marinara kanske,med rötter från Mallorca:
Fräs lök,paprika o musslor i olivolja.Lägg i räkor/kräftstjärtar,hackad vitlök o till sist ett halv paket saffran (1/4g) o lite tomatpuré.Blanda i röran i kokt spagetti.Blir lite åt paellahållet.Har man bläckfisk eller kyckling lägger man i det också.

annamaria


Amanda92

Mm, det vattnas i munnen av så fina rätter ni kommer med!!!

groucho

Min enklaste pastasås som smakar som du satt på en italiensk kvarterskrog.
2 pers:
Låt en halv hackad gul lök svettas i lite olivolja, skinna av ett par salsiccia-korvar som du mosar ner i lökkoket. Häll på en förp krossad tomat (gärna lite bättre sort), ngn matsked italiensk tomatpuré, nymald vitpeppar efter smak liksom ev ngn tsk socker. Ett halvt glas torrt vitt vin kan också funka som tillsats beroende på hur exklusivt du vill ha resultatet.
Grönkryddor, t.ex basilikum, tillsätts koket efter smak & humör.
Detta är superenkelt och snabbt men låt gärna såsen koka ihop minst en halvtimme.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal