Chicken indonesia - Findus kökets utvalda (3/5)

Startat av Andreas, 2009-12-11 12:32

Föregående ämne - Nästa ämne

Andreas

Fint skivad kycklingfilé i kokos- & limesås med basmatiris och krispiga grönsaker

Synen som möter mig när mikrovågsugnen plingar nu är det klart är inte vacker, slabbigt och stökigt så det förslår, med en trist såspöl med trist färg och grönsaker huller om buller i färger som inte alls harmoniserar. Jag begriper inte hur Findus kan släppa igenom något som ser ut så här som en nyhet i slutet av år 2009, saker och ting borde ju gå framåt men det här är lika fult som någonsin.

Men som tur är smakar det bättre än det ser ut. Paprikan är god, vitlöken mild och god och vattenkastanjen knaprig. Kycklingen smakar godkänt men är torr och svagt gummiaktig i konsistensen. Kokos- och limesåsen slutligen är riktigt god och ovanligt stark för att vara i färdigmat. Totalintrycket av smaken är gott men när det ser så här illa ut dras förstås helhetsbetyget ner.

Jämför jag denna rätt med Indian tikka masala från samma tillverkare jag skrev om häromdagen, så är de väldigt lika i vad som är bra och dåligt, bägge har bra grönsaker och bra sås, osalt ris och torr och svagt gummiaktig kyckling.

¤ Utseende: 1/5
¤ Konsistens: 3/5
¤ Smak: 4/5
¤ Helhetsbetyg: 3/5
Den som inte frågar får inga svar.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal