Jag bugar mig så näsan träffar golvet och gläds över att just ni svarade

Har ett par av era kokböcker i hyllan och trivs med dom, blev därför lite besviken på att jag inte lyckades med något av era recept i mitt senaste inköp. Därav min misstanke om att allt kanske inte hade provlagats. Men jag har ingen anledning att misstro er och kommer att prova mer när andan faller på.
Chicharrones har gjort flera gånger med gott resultat och smaken är bra på ostbågarna men jag får nog dra det ett eller två varv till innan jag får till krispigheten. Ska bara fatta vad som blir fel.
Bacon köper jag inte eftersom jag gör min själv och vill nog påstå att smaken skiljer sig en hel del mellan varmrökt och kallrökt bacon. Bägge är goda men det är inte samma sak.
Vad det gäller hållbarheten så händer det ibland att kallrökt bacon i hel bit har övergått till en rökt variant av Pancetta efter någon månad. Förvarar det inslaget i smörgåspapper i kylen.
Sojasåsen gjorde jag efter recept i Hagdahls kokbok från 1896, den var baserad på champinjoner. God men den drunknar i andra smaker när jag kryddar. Var maten kanske mindre kryddad förr?
Är en nörd vad det gäller att laga mat från grunden och blir då och då ifrågasatt över tiden jag lägger på mat som man skulle kunna köpa färdig för inga pengar alls, blev därför glad över att hitta er kokbok som sen sträcklästes.
De torrsaltade äggulorna och insaltade citronerna står nog på tur.
Mvh
skogis