Kallrökningsenhet

Startat av Roger, 2013-08-05 16:21

Föregående ämne - Nästa ämne

Smok

Hej jag har köpt en smokai den funkar bra.Så jag ska kallröka. Byggt eget rök skåp av råspont.Behöver ett bra recept på saltning av  kött ( sidfläsk )

agnetasch

Svår fråga. Ska du spruta köttet eller lägga det i saltlake? Vill du ha nitrit i saltet? Är det "eget" sidfläsk eller ska det köpas? Ofta är det lättare (o billigare) att få tag på rimmat fläsk i butikerna än färskt. Det rimmade är klart att läggas i röken. Berätta mer om hur du har tänkt dig :)

RÖKOWE

Jag köpte rökgeneratorn på Jula och efter 2 alplattor slutade den fungera eller rättare sagt den brände alplattan ytligt. Åkte ut till Jula och fick en ny men med samma dåliga resultat. Undrar om man kan hitta en transformator man kan använda och få lite fart på eländet, Ngr tips?

Andreas

Borde det inte gå att mäta temperaturen på värmeelementet och på så vis avgöra om det är defekt eller ej?
Den som inte frågar får inga svar.

Mat-Janne

Citat från: RÖKOWE skrivet 2017-10-20 18:46
Jag köpte rökgeneratorn på Jula

Sökte på rökgenerator på Jula utan resultat. Har du en länk till produkten?
Mvh Mat-Janne (som egentligen heter något annat)

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal