Kycklingfilé - Dafgård Brasserie (4/5)

Startat av Andreas, 2009-03-02 12:37

Föregående ämne - Nästa ämne

Andreas

Kycklingfilé med potatis- & rotselleripuré, calvadossås, sojabönor & körsbärstomat

Vingarna är visserligen trevligt gräddade men det hela ger ett något såsdränkt intryck och purén blev trist efter gräddningen och tomatskräpet mitt i mosen ser stökigt ut.

Potatisrotselleripurén smakar bra och både tomater och bönor är goda och såsen är syrlig och god. Och kors i taket, kycklingen är ovanligt bra, för en gångs skull är det inte den vattniga historia med bismak man vanligtvis serveras i färdigmat utan det smakar normal kyckling.

Dock ryggar jag en aning för antalet ingredienser i Calvadossåsen och synd med jästextrakt i fonden.

¤ Utseende 2/5
¤ Konsistens 4/5
¤ Smak 5/5
¤ Helhetsbetyg 4/5
Den som inte frågar får inga svar.

Mickan

Får den verkligen 4/5? Känns snällt med tanke på vad du skriver i övrigt. Kan ett så kass utseende förlåtas?
Video meliora proboque deteriora sequor

Andreas

Eventuella synpunkter på innehållsförteckningen brukar jag inte ha med i totalbetyget (skulle inte bli några vidare betyg då...) och i övrigt är det utseendet jag klagar på. Visst äter man med ögonen men smaken är trots allt det viktigaste och den är det inget fel på. Faktum är att detta är den bästa (färdiga) kycklingrätt jag stött på, just på grund av att själva kycklingen är såpass bra som den är. Får jag välja mellan denna rätt som smakar bra och en som är urtjusig med normal standard på färdigrättskycklingen så... ja du förstår vad jag väljer.
Den som inte frågar får inga svar.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal