Stockholm: Texas Longhorn Fleminggatan 27

Startat av Filippa, 2008-01-15 12:58

Föregående ämne - Nästa ämne

Filippa

Gillar du kött ? Då gillar du Texas.

Det finns flera olika Texas i Stockholm men detta är den trevligaste enligt mig i alla fall. Nästan alltid trångt, nästan alltid fullt och ingen möjlighet att boka bord. Demokrati gäller, omutligen - först dit får först bord. Och alla måste vara på plats så det lönar sig inte att skicka dit någon i förväg.

Serverar ribs, entrecote, texmex, faijitas, nachos och ja, allt är gott ! Du får köttet som du vill ha det; rare, medium eller förstört. Grillat på riktigt med pommes eller bakad potatis. Och missa inte den sydafrikanska ölen Windhooek som är riktigt god. Om du är gottegris som jag så finns det en Brownie som efterrätt. Den är väldans god.

Andreas

Jag skriver nästan precis samma sak här: Tack för tipset!

Finns där något att äta för icke-köttätaren?

Ungefär vad är det för prisnivå på för- respektive efterrätter?

Om du skulle ge ett betyg mellan 1-5 vad skulle det vara?
Den som inte frågar får inga svar.

crlhrv

Jag åt på Longhorn vid Odenplan i början av december. Intrycket var blandat, maten var riktigt god (300gr oxfilé) och grillad enligt mina önskemål, däremot var servicen alldeles för nonchalant och rutinmässig.

Longhorn i Göteborg (vid Linnéplatsen) bjuder på riktigt bra burgare, också till lunch. Dessutom har dom Mega Death-såsen!
Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

Anne

Jag tyckte faktiskt att det var sådär - gott, men.. ja, inte extraordinärt. Jag hade å andra sidan höga förväntningar, efter att ha försökt komma in på diverse Texas Longhorn X antal gånger. När vi väl lyckades, ja.. åh, det var okej, men inte mer än så. Texas Burger, deras rena hamburgarkoncept, äter vi däremot på lite då och då, och det är kanon.
Anne's Food - min matblogg

Filippa

Kött är ju kött, men jag tycker det är bra och god mat för lagom pengar. Det finns inte mycket för vegetarianen eller icke-köttätaren och är man vegan bör man undvika helt och hållet. Tex kan man äta nachos och faijtas men nä, gillar man inte kött så är det nog fel restaurant.

Just för Texas så är jag inte speciellt förtjust i hamburgarna och jag är inte heller speciellt förtjust i någon av de andra Stockholms-Texasarna (eller vad det nu blir?). Men här är dom bra, tycker jag.

Det finns Nachos med tillbehör eller sallad till förrätt, div kött mellan 100-295kr och efterrätt ca 80kr. Hemsidan http://www.texassmokehouse.se/

Betyg 4

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal