Gnälltråden

Startat av agnetasch, 2007-08-30 09:44

Föregående ämne - Nästa ämne

Hasse

Det lär väl också ha viss betydelse var man bor? Utbudet av lunchkrogar är inte överdrivet stort på alla orter.

agnetasch

Citat från: webguide skrivet 2014-09-26 11:17Det beror ju på var man går!
Och hur ska man veta vart man ska gå? Hur ska man orka hålla reda på vilken restaurang som just nu har en kock som kan tillaga t.ex fisk på ett korrekt sätt? Det borde väl vara en självklarhet att vilken restaurang som helst (var som helst) ska kunna laga mat. Men så är det inte nu för tiden. Håller med Mickan; det är ofta en besvikelse att gå ut o äta. Det positiva är väl att man tydligen själv har blivit så skicklig i att laga mat att inte ens gulkrogarna utgör någon konkurrens ;)

Andreas

Jo det är ett vågspel att äta ute. Saknar kockar i allmänhet yrkesstolthet? För jag menar att om de vore måna om att göra ett bra jobb så borde maten vara bra.
Den som inte frågar får inga svar.

webguide

Jag tycker definitivt att det beror på var man går. De krogar jag går på lagar bra mat och det är sällsynt att jag blir besviken på maten. Jag väljer iofs alltid ganska noga vart jag skall gå oavsett om det är lunch eller middag.

agnetasch

"Korv Stroganoff är en maträtt som är inspirerad av maträtten Biff Stroganoff" Varför kallar man då rätten korvstroganoff? Helt obegripligt i dessa särskrivningens dagar >:(
Namnet låter som om det handlade om korvstuvning eller korvgryta, inte att Stroganoff är ett egennamn som alltid stavas med stor bokstav.
T.o.m ICA skriver korvstroganoff i sina recept!
När får vi se bifflindström o flygandejacob? Eller janssonsfrestelse?

Mickan

Möter regelbundet personer som helt utan kockutbildning eller yrkesvana får jobb som lunchkock. Dom får gå bredvid ett par veckor och sedan får dom köra på egen hand.
Video meliora proboque deteriora sequor

agnetasch

Varför SLÄNGER alla människor saker på grillen? Står dom ett par meter ifrån o hoppas att grejerna ska landa på rätt ställe eller vad? Underligt språkbruk, man LÄGGER väl saker på grillen >:(

Mat-Janne

Citat från: agnetasch skrivet 2014-09-27 07:00
Och hur ska man veta vart man ska gå? Hur ska man orka hålla reda på vilken restaurang som just nu har en kock som kan tillaga t.ex fisk på ett korrekt sätt? Det borde väl vara en självklarhet att vilken restaurang som helst (var som helst) ska kunna laga mat.

Absolut. Men så är det inte. Tyvärr. Titta på andra yrkesgrupper, hantverkare t.ex. TV4 skulle inte kunna gjort Fuskbyggarna. Många oseriösa låneinstitut breddade vägen för TV3's Lyxfällan. Med det perspektivet är jag rätt nöjd även om jag väljer en restaurang med en dålig kock ...
Mvh Mat-Janne (som egentligen heter något annat)

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal