Gnälltråden

Startat av agnetasch, 2007-08-30 09:44

Föregående ämne - Nästa ämne

Urban

2007-09-01 15:01 #20 Last Edit: 2007-09-01 15:03 by Urban
Kanske var han som svarade från norraste norrland?.. Det sägs att människor som bor lång norrut stressar mindre än övriga Sverige  ;D.
Vidare så tror jag att det är mer gott om ren där än rådjur.. Han blev nog vilsen i pannkakan helt enkelt ;D

crlhrv

Agnetasch: men nu har jag fått mina stjärnor så nu väntar jag bara på den tredje saken att gnälla över.. vad kan det bli? spännande.. fortsättning följer.
Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

mums

Du verkar kunna det där så fortsättning följer nog ganska snart.

Hasse

Citat från: agnetasch skrivet 2007-09-01 09:45
Här får du; jag skickar med guldstjärnor.Bara att klippa ur dem ur bildskärmen

Som om det inte räckte med elände. Nu har jag fördärvat min bildskärm också!    :'(

mums

Trams, några små hål kan väl inte göra nåt.

agnetasch

Små hål rensar magen sa Al Capone

agnetasch

Ännu en lång funderare för Tastelines matlagningsexpert:

Skrivet 11 maj 
Kall matpaj
Hej!Känner du till något recept på matpaj som kan ätas kall. Tänkte bjuda på paj vid öppet-hus bjudning

Skrivet 25 augusti
Sv: Kall matpaj 
Ja du.. kommer inte på någon sådär på rak arm faktist tyvärr.. men sök på Internet efter Kall matpaj så hittar du säkert något recept som passar!


agnetasch

En titt på en annan experttråd där god-dag-yxskaft-fråga får god-dag-yxskaft-svar:

Sambal oelek
Hej!
Hur mycket ska man ta av sambal oelek till en maträtt?
Det blir oftast för starkt,å
men jag minskar receptet med hälften.
Det blir ändå för starkt,
Hur mck ska man ha???

Sv: sambal oelek 
Sambal! jag brukar aldrig följa recept. Enligt mig är recept bara vägledning,Man måste smaka, smaka och smaka! Laga enligt recept till punkt å pricka är tråkigt man måste våga svänga om lite!



crlhrv

Agnetasch: men herregud vad är det för människor som besvarar frågorna? är det kockar eller utbildade personer?
Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

agnetasch

Skiljer du på kockar och utbildade personer? ;D

crlhrv

umm jag tänkte mig väl någon rangordning där.. kockar är kanske lite högre upp än de som bara läst 5p fiskkunskap på universitetet. nä men ok, är det professionella matlagare som svarar eller bara självutnämnda hemmakockar/besserwissrar?
Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

agnetasch

Det verkar vara en salig blandning.Tror inte det finns något krav på kompetens alls.Folk kallar sig kockar men verkar ibland inte kunna koka ägg ens.Jättekul läsning om man vill irritera sig på något.

agnetasch

Nu är jag trött på folk som skriver många o långa inlägg på forum o bloggar o inte ids skaffa sig ett svenskt tangentbord.Jag tycker det är jobbigt att läsa dessa låånga utläggningar utan å,ä och ö.Dels fattar hjärnan det lästa långsammare dels får man underliga associationer,eller vad sägs om recept på Kottgryta med fankalsfron eller Kottbollar av kokt kott (kokt kotte?)Lägg ut några hundralappar på Clas Ohlson o skriv som folk!

roffekock

2007-09-03 16:05 #33 Last Edit: 2007-09-03 16:08 by roffekock
Sluta och gnäll på Kockar vi har det nog illa ändå. Stressar och flåsar och ligger ändå alltid  tre timmar efter plus allt som man måste hjälpa kallskänkorna och kamelerna med. Jag förutsätter att alla som är med på denna sida diggar mat och allt som rör sig kring den el dom.
Förbannat nu skar jag mej och....... bord nr 3 fram och....... det finns ingen bong på detta .... slitsammt men för ....... kul

agneta: är det du som spillt cola på tangentbordet alla min knappar är som fastgeggade på laptoppen
ajajaj
Matforum är bäst

agnetasch

Jag har inte spillt nån cola på ditt tangentbord men jag kan spy lite galla på det ;D

mums

Jag tycker det är jobbigt med alla dessa mäniskor som jämt ska gnälla. Tycker det är på tiden att vi får en " jag är så lycklig" tråd som motpol. >:(

agnetasch

"mums lilla solskenstråd" visst,starta du den,där kan du o Sickan Karlsson hållas så får vi andra vresvargar vara i fred här.

roffekock

2007-09-04 11:09 #37 Last Edit: 2007-09-04 11:13 by roffekock
Aha så det var galla på knapparna, jag tyckte väl att det luktade lika illa som cola. Jag tycker att du ligger bra till för att få assistera den "elake kocken" ni tenderar till att ha samma stuk på era upptåg.
Och du vem f--n är Mr Sickan Karlsson é det någon vattentrampare ute i perferin.
Vresvargar var ett för mej ett nytt myntat ord som passar väl i detta "råtthål" ;D ;D ;D ;D ;D

agnetha: jag tycker dett ser ut som dromedaren sjunger nu. Stämmer det eller är det bara jag som har "hallisar"
Matforum är bäst

agnetasch

Dromedaren sjunger:"å ingen gav mig en sådan stund som jungfrun på Jungfrusund" Ur filmen med samma namn, se affisch nedan. MR Sickan Carlsson ses till höger i bild.

roffekock

De va som........... jag har i hela mit liv alltid sagt att kallskänkor är kluriga. :D
Matforum är bäst

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal