Stockholm: Zink grill

Startat av Filippa, 2008-10-27 10:24

Föregående ämne - Nästa ämne

agnetasch

Det är absolut inget problem om man går ut tydligt med att man tillämpar "tidsanpassat system" (är det det vedertagna namnet på företeelsen?)
Jag uppfattade det som att Filippa fick beskedet att hon fått tiden 18.30-20.30 först i bokningsbekräftelsen . Det är ju en alldeles för sen tidpunkt att få det beskedet, då har man ju redan valt o bokat restaurang. Ska man sitta o boka o avboka på restaurang efter restaurang tills man får beskedet att man får stanna så länge man vill/behöver?
Jag har inte sett i någon restaurangannons att man talar om att man tillämpar "tidsanpassat system" eller vad man nu kallar det när man kommunicerar med gästerna. Det hade ju underlättat betydligt; låt säga att du ska gå på teater/konsert eller liknande o måste anpassa restaurangbesöket därefter (än så länge väntar man inte med pjäserna tills restaurang-personalen behagat satt ut maten på borden) ;D Då får du ringa alt. springa runt till alla dina tilltänkta restauranger för att hitta en som ger dig lov att komma på en lämplig tidpunkt. Ju mer det sprider sig desto krångligare blir det.
Ska restaurangerna optimera sin lönsamhet ska dom göra det på ett sätt att gästerna knappt märker det. Nu börjar man ju undra om restaurangerna är till för gästerna eller tvärtom; "Passar det inte så stick!"

Patrik H

Ja det verkar ju som att det är just så som du beskriver. Håller självklart med att man vill ha "förutsättningarna" från början så man kan ta ställning i tid. Skulle bli ytterst sur om jag fick veta det när hovmästaren drog ut stolen.... Men annars så är det den sk "marknaden" som styr och det resulterar väl i detta. Ingen av krogarna klagar ju på dålig beläggning verkar det som, folk tycks ju få lov att boka bord i rätt god tid för att få plats och ändå "kör man på" Sen kan man tycka vad man vill. Fact of life... och skulle det gå käpprätt åt fel håll och "marknaden" svänger ja då kan man väl bara öppna upp igen i ny regi och med nytt koncept, det är ju lite så det funkar känns det som. Nu måste jag sluta får bara skriva kommentarer här i två minuter.... ;D

agnetasch

Vi svenskar är ju alltid så lydiga; nu ska vi göra som restaurangerna vill, inte vad vi själva vill. KAN VI INTE SÄTTA NER FOTEN? För en gångs skull. Kan inte dom som råkar ut för detta o inte gillar det säga det också, HÖGT. Det pratas o pratas om slow food; tydligen ska det få ta hur lång tid som helst att laga maten men äta den ska man göra på fem minuter >:(

Jag har inte råkat ut för något "tidsanpassat system" än, men då.... ;D

Filippa

Lovar och svävar på hedersord att nästa gång det inträffar så ska jag väsa fram Slow Food och kundvänlighet i bästa maffiastil och se vad som händer....:-))

agnetasch

Jag vill vara en fluga på väggen o se dig! ;D ;D ;D

Filippa

En kompis med glutenallergi var på Zink häromdagen och berättade om sin allergi innan beställning. Hon får beskedet att det inte var något problem alls och fick till å med in bröd (ingen självklarhet för glutenintoleranta). Hon dubbelkollar om brödet är ok med servitrisen som otåligt säger att självklart är det glutenfritt. Jublande glad smaskar hon bröd och efter en stund kommer servitrisen och säger " Sorry, det var fel av mig - det här är vanligt bröd - men du har ju inte hunnit äta så mycket."

Man kompenserar inte på något vis i övrigt för sitt debacle.

Usch säger jag bara !

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal