Liquid Smoke av Hickory på flaska, någon testat?

Startat av Kari, 2007-06-14 09:38

Föregående ämne - Nästa ämne

Tommy

Näe, jag tar nog en tsk till någon msk till 11/2 liter gryta och hon har inte klagat ännu! Så hysteriskt rökigt är det inte!

Samma sak med chili och den kända knivsudden!

Det är känslan som behövs. Man måste smaka av och smaka av och smaka av. Börja med lite och öka tills du är nöjd. Alla har olika smak

Jag brukar säga att jag lagar mat efter koncept och inte recept. För mig är receptet en idé om hur det ska bli.
På jobbet när man har lagat nåt dom tycker är gott någon gång, brukar dom fråga om recept.
Jag brukar jäklas lite och säga andra mått som t.ex. 2 sekunder salt och 4 sekunder kakao;-)

På vilket håll, håller man kniven när man tar en knivsudd?!?

/Tommy

Hasse

Håller helt och hållet med din matlagningsfilosofi. Koncept istället för recept köper jag rakt av!   :)

Dock, Liquid Smoke är kraftigt i smaken, så om man inte använt det förr rekommenderar jag att ta det försiktigt med mängden. Och att smaka av, så klart. Om man överdoserar blir rätten oätlig, enligt min mening.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal