Behöver hjälp med en trerätters meny tema Stockholms skärgård

Startat av Maxmax, 2009-03-25 21:22

Föregående ämne - Nästa ämne

agnetasch

Citat från: Anne skrivet 2009-04-01 10:41
ammis är kort för amuse-bouche
Tack

Citat från: Maxmax skrivet 2009-04-01 10:42
Förslag på liten ammis med "stockholms skärgård" tema annars?
Men är det verkligen nödvändigt med en amuse-bouche? Uppgiften gällde ju en trerätters-meny. Om nu tiden är knapp, är det inte bättre att ni koncentrerar er på den meny dina kompisar satt ihop o gör den bra? Fr.a som det här med vad en amuse-bouche är inte verkar riktigt klarlagt.

Maxmax

CiteraMen är det verkligen nödvändigt med en amuse-bouche? Uppgiften gällde ju en trerätters-meny. Om nu tiden är knapp, är det inte bättre att ni koncentrerar er på den meny dina kompisar satt ihop o gör den bra? Fr.a som det här med vad en amuse-bouche är inte verkar riktigt klarlagt.


Hehe, kompisar och kompisar, om det ändå vore så väl hade jag nog inte haft detta problemet idag, vi blev ju ihopsatta helt random. Men det är ju det att det ska vara massa "sensorer" där som kollar oss, bedömer maten och bedömer oss i arbetet, därför är det ju ett plus i kanten att ha en ammis.


agnetasch

Citat från: Maxmax skrivet 2009-04-01 18:10
Hehe, kompisar och kompisar, om det ändå vore så väl hade jag nog inte haft detta problemet idag, vi blev ju ihopsatta helt random
Vad är egentligen ditt problem? På vilken arbetsplats tror du att man får välja sina medarbetare?
Jag tycker inte dina "kompisar" verkar helt inkompetenta; dom har ju trots allt satt ihop en matsedel utan att be om hjälp från Matforum ;)
Ni kommer att bli bedömda för era maträtter o ert arbete men också för ert samarbete så försök att förbättra det; ett stort minus där kan inte uppvägas av ett litet plus för en amuse-bouche (som inte ens är efterfrågad)
Jag kanske är tjurig men jag tycker i alla fall att ni ska lägga all energi på den meny ni redan har; desserten är ju redan tvådelad, varför plottra bort måltiden ännu mer?
Men vill du tvunget sätta ett avtryck i historien med en amuse-bouche så gör det då ;D

Maxmax

Haha, jadu, men di får tänka på att på en arbetsplats känner du iallafall oftast dina medarbetare, och du har inte 200 andra medarbetare. Dessutom så projekt som man får via jobbet, där finns det ju säkerligen ett engagemang, jamenar, du är betald anställd på jobbet, du förväntas ju därför göra ditt jobb.
Menyn blev dessutom ihopsatt av två pers, och det är dom som är engagerade;)
Hade dessutom inte tänkt att ammisen skulle väga upp något, utan bara som en trevlig grej:)
Jag styrde upp arbetet senaste mötet, delade ut massa uppgifter på folket, och tog självhand om menyn + varubeställningen då detta var det viktigaste och behövs lämnas in snarast.
Att de övriga medlemmarna verkligen gör allt dom fick tilldelat är en annan femma, men gör dom inte det får man väl göra det själv..;)

agnetasch

200 medarbetare har jag inte haft, men väl 150. Jag kände alla ganska väl så 200 hade nog inte varit något problem ;)
Att tro att alla dessa 150 personer skulle vara helhjärtat engagerade i sitt jobb bara för att dom får lön är en utopi (det finns många anledningar till det, både fysiska o psykiska)
Roligare projekt än de ni får på utbildningen kommer ni aldrig att få, så passa på o njut. På jobbet kommer projekten att bestå av hur man ska dra ner på personal o andra lattjo saker :-\
Klar att dom "kompisar" som fått klara o tydliga uppgifter kommer att utföra dom, det måste du som utsedd arbetsledare förutsätta o du har ju redan två som är engagerade, det kan bli fler om ni bara kommer igång. Blir inget gjort kan du ta det som en övning inför verkligheten; det är ditt fel som arbetsledare att du inte gett klara direktiv. Då får du också göra sakerna själv: "Det man inte har i huvudet får man ha i benen" ;D

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal