Eclair!

Startat av Anne, 2008-08-31 17:23

Föregående ämne - Nästa ämne

Anne

Som en del av er vet är jag med i en grupp som heter Daring Bakers. Varje månad får vi en utmaning, som hålls hemlig tills vi alla postar om det på samma gång. Alla gör alltså samma recept. Nu är vi flera hundra (eller över tusen?) medlemmar, och det är verkligen en rätt stor affär. Månadens utmaning var eclairer. Jag har aldrig varken gjort eller ätit sådana, men det visade sig vara både ganska enkelt, roligt och supergott :)

Det är tre delar - en pate-a-choux deg, fyllning (här gjorde jag en simpel fyllning med vaniljkräm och vispgrädde blandat), och en chokladglaze. Som är god nog att äta med sked. Gud.

Vackert blev det också.

ttt
Anne's Food - min matblogg

ingegerd

jag är också med i daring bakers och gjorde dess eclair och det va inte så svårt att göra! :) Men jag hade nog aldrig gjort dessa om jag inte hade varit medlem.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal