Slotts tomatpuré

Startat av PerG, 2008-09-15 17:10

Föregående ämne - Nästa ämne

PerG

Läste på Slotts tomatpurés innehållsförteckning och såg att det stod "aromer" (odefinierat) sist i listan. Nyfiken som jag är (vill veta om det kanske fuskas i form av "tomat-arom") så skrev jag ett mail till Unilevers konsumentinfo och fick till svar:

"Detta är ingen information som vi lämnar ut."

Ska man tolka det som att det är en företagshemlighet, eller har de något att dölja? ;)

agnetasch

Vilket klumpigt svar! Det bara inbjuder till att ana ugglor i mossen!

Andreas

Instämmer med föregående talare, det var ett klumpigt svar. Men skulle du kanske kunna ställa en följdfråga Per ungefär: "Varför är det så hemligt, består aromerna av konstiga onaturliga ämnen?"
Den som inte frågar får inga svar.

PerG

2008-09-15 18:50 #3 Last Edit: 2008-09-15 23:28 by PerG
Såhär svarade jag (får se om jag får ett svar):

Citera
Hej!

Det kan jag kanske förstå. Har ni den policyn för att skydda recepten från att kopieras av konkurrenter, eller är det för att ni vill inte vill avslöja något för konsumenten?

Anledningen till att jag undrar är att jag alltid köpt Slotts tomatpuré, men har inte tidigare reflekterat över innehållsförteckningen förrän jag såg en ny produkt från en konkurrent till er och jämförde era innehållsförteckningar. Konkurrenten hade inte några aromer och jag var därför fundersam till vad Slotts använde aromerna till (och huruvida de är syntetiska eller naturliga).

Mvh Per




Citat från: Andreas skrivet 2008-09-15 18:35
Instämmer med föregående talare, det var ett klumpigt svar. Men skulle du kanske kunna ställa en följdfråga Per ungefär: "Varför är det så hemligt, består aromerna av konstiga onaturliga ämnen?"

PerG

Fick svar från Unilever:

Citera
Aromer är ofta hemliga och det är aromföretagen som begär detta. Det deklareras dock ut om aromen innehåller någon känd allergen, enligt våra svenska märkningsregler

Andreas

Se där, aromföretag som vill hemlighålla sina aromer, mystiken tätnar! Nu blev man ju ännu mer nyfiken på vad det är för slags aromer egentligen.

Och undrar just vilka "aromföretagen" är?
Den som inte frågar får inga svar.

Kari

Bojkotta eländet! Finns alternativ. Godare också.


Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal