Kalmar: Byttan

Startat av Fröken Dill, 2009-09-06 07:43

Föregående ämne - Nästa ämne

Fröken Dill

I Kalmar är det inte så lätt att hitta bra restauranger. Döm vår förvåning när Byttan i stadsparken visade sig vara väldigt bra i somras. Föredömligt kort meny med massa gott. De grillade spetten var fantastiska, min pappa var jättenöjd med sin korvtallrik och räkmackorna såg fullständigt magnifika ut. Väldigt bra service också på Byttan. Vi tackar och bockar.
/Fröken Dill

bearman

mm undrar när du var där..

Vi har på företaget  valt bort byttan i represantionssyften. för att maten inte
håller den klass som andra restruanger håller..


bearman

Men vi kan lägga in två rekomandationer..

Stekhuset.. underbara stekar  o en fiskresturang av klass..

Helen & Jörgens ingår numera i samma ägande som Byttan o maten har sjunkit ngt här.

Larmgatan 10.. mm härlig atomsfär.. bra mat.. prova deras gjutjärnsplattor..

Gröna stugan.. helt ok.. bra service god mat..

Fröken Dill

Mitten av juli var det. Kanske en lyckträff, med bra mat just då.??? Det var kombinationen av perfekt grillat kött (både kyckling och fläsk), oerhört god och frasig pommes frittes samt rikitgt smarrig chilimajonäs som smakade hemlagat. Jag brukar vara rätt kräsen.

Helen & Jörgens har jag varit på några gånger och aldrig blivit nöjd. I och för sig alltid på somrarna, eftersom det är då jag är i Kalmar. Det kanske är bättre andra årstider?

De andra var toppentips inför nästa sommar, om det inte blir släktbesök i Kalmar innan dess! Stort tack!

Hälsar fröken Dill

annamaria

Stekhusets mat är ljuvlig....deras aioli och röda tomatsås till en perfekt tjock bit oxfilé. Åh vad gott.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal