Ska bjuda på fyllda grillade kotletter

Startat av Skogis, 2018-03-30 15:00

Föregående ämne - Nästa ämne

Skogis

i morgon och tar gärna emot förslag på fyllning.

Har införskaffat en pelletsgrill som är förnäm för att man inte behöver vända det man grillar/röker. Tänker därför försöka att fylla kotletter och grilla dessa stående.

Grönsaksröra, lök, champinjoner, paprika?
Oströra, riven ost, ädelost?
Eller kanske med något mer stuns i?

Ska även göra ett gäng ABT (Atomic Buffalo Turds) som vi ska ha som lite snacks innan maten. Baconlindade Jalapeno fyllda med färskost, riven ost och kryddor.

Skogis

Det blir 2 fickor i varje kotlett, en med ost/ädelost och en med lök, svamp, vitlök och baconröra.
Får se om jag drar på mer ost på slutet, har inte bestämt mig ännu.
Men innan matlagningen börjar behöver jag tillverka ett kotlettställ, tror inte att det finns att köpa.

Hittade också att man kan göra grillad gräddsås :)
Givetvis måste jag prova det.
Grädden varmröks i ett fat och på så sätt reduceras samtidigt som den smaksätts av röken.

Skogis

Detta kommer att göras fler gånger!

Bägge fyllningarna funkade bra. Ostfyllningen var nog godast men det ska nog gå att blanda bägge sorterna och fylla i en ficka också.

Men såsen blev ju för j..la god :)
1 liter vispgrädde, 0,5l creme fraiche, en skvätt kalvbuljong och lite salt röktes först i 90° i 3 timmar, sen lät jag såsen stå kvar i grillen när kotletterna grillades så den fick även 45min i 170°. Skinnet som blev på såsen behövdes röras ner några gånger bara.

Det är svårt att misslyckas med vispgrädde ;)

agnetasch

Grillad gräddsås lät ju bara för äckligt ;D men det var kul att du verkligen gjorde den o att den smakade gott. Mat slutar aldrig att överaska en.

Skogis

Det är ingen sås man dränker potatisen med precis.
Den blev tjock som bea och efter att ha haft den i kylen går det att skära kuber av den :)
Tycker nog att det mer liknar smör än sås nu.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal