Färdig sushi

Startat av Gregorian, 2009-07-04 01:25

Föregående ämne - Nästa ämne

Gregorian

Tänkte bara fråga vad för erfarenheter ni har av färdig sushi.

Har bara testat icas färdiga och den funkar men är inte den bästa. Syrran testade dessutom sushi från coop (vet inte vad det var för märke) som hon tyckte var riktigt bra
// Björn

Jomael

Jag kan tycka att många är rätt ok, sålänge ingefäran INTE är av syltad art... är väl mer en smaksak kanske, men jag föredrar den färska varianten...

Men det är klart, att jämföra färdig med färsklagad på ett bra sushiställe går ju inte.

Mickan

Citat från: Jomael skrivet 2009-07-04 09:20
Jag kan tycka att många är rätt ok, sålänge ingefäran INTE är av syltad art... är väl mer en smaksak kanske, men jag föredrar den färska varianten...

Men det är klart, att jämföra färdig med färsklagad på ett bra sushiställe går ju inte.


Jag antar att du inte menar att du vill ha färsk ingefära utan inlagd men inte syltad? Färsk har jag nämligen aldrig sett...
Video meliora proboque deteriora sequor

jelvis

Jag har handlat sushi på ICA med nedslående resultat. Den enda anledningen jag ser att köpa sushi där är om man bor på ett ställe där det är svårt att få tag på sushi take-away.

kallebakom

har köpt på coop ,har haft tur då för den var helt ok ! man kan ju alltid kolla tillverkningsdagen,har man tur kan det vara samma dag ! då borde den vara riktigt god

kallebakom

okså testat coop den var riktigt bra ! tänk du som skrev att inte som på resturang,har ätit riktigt torr o dåligt på resturang.....då hade cooops vart himlen i gämnförelse, när tänker efter så har sushin flera ggr på resturang inte vart nå höjdare

webguide

Jag undrar vad Jiro skulle säga om den här diskussionen!  ;)

kallebakom

vet han allt om Sveriges sushiresturanger ? resturangen jag syftar på har fått dålig kritik av flera tom osäker om den kvar nu....

webguide

Om Jiro vet allt som svenska sushikrogar? Nej, han vet nog ingenting om svenska sushikrogar, jag refererade till "Färdig sushi".

Matglad123

Citat från: Gregorian skrivet 2009-07-04 01:25Tänkte bara fråga vad för erfarenheter ni har av färdig sushi.

Har bara testat icas färdiga och den funkar men är inte den bästa. Syrran testade dessutom sushi från coop (vet inte vad det var för märke) som hon tyckte var riktigt bra
Sushi köper man från sishirestauranger, eller lagar själv. De som finns hos ICA etc smakar ju verkligen inte bra!

agnetasch

Oj, jag visste inte ens att ICA o COOP hade sushi. Fast jag köper helst sushi som lagas framför ögonen på mig. Det händer väl inte där?

Andreas

Det är nog lite olika det där var butikerna får sin Sushi ifrån. Konsum City här i stan, eller Coop som det numera heter, brukade förr få sin Sushi från "en riktig restaurang" Junkos sushi. Men så har jag även sett Sushi i plasttråg med flera dagars hållbarhet från oklar källa... skulle aldrig köpa!
Den som inte frågar får inga svar.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal