Gasolkök

Startat av Andreas, 2007-07-03 16:06

Föregående ämne - Nästa ämne

Andreas

Lite OT men ang. gasol-plattor så har de ett gasolkök för 159:- i dagens reklamblad från överskottsbolaget (visst kör väl Ö & B samma kampanjer över hela landet), borde inte ett sånt kunna duga om Gudruns syster kommer och hälsar på? Annars kan man ju laga mat på vissa fotogenkaminer, jag har ibland funderat på en sån - då får man värme också.
Den som inte frågar får inga svar.

Anso

För att fortsätta med gasol-plattorna så hade dom en-lågigt kök (med tändsäkring, därmed helt ok för inomhusbruk (och därav det lite högre priset)) för 395kr (http://www.gasol.nu/462309.html) gasolflaskorna till kostade ca 40kr och räcker i alla fall en dag (sitter i själva enheten). Till den kan man köpa en värmartillsats(!!!) för 185kr (2kW) och även en grillplatta för 175kr.

(Själva har vi braskamin så det är mest för kaffekokandet vi behöver en platta ;))

(Du får väl separera ut detta om det blev för OT)

Men annars så undrar jag vad ni använder era sidobrännare till? Eller varför ni inte har någon? Eller...?

agnetasch

Jag gillar inte lukten av gasol inne,det är därför vi har sidoplatta på gasolgrillen som får stå på glasverandan på vintern.Där är infravärme, så lite käk hinner man sno ihop innan Gubben Vinter tar en.

Andreas

Anso: av bilden att döma ser den där gasolplattan ser på pricken likadan ut som den som överskottsbolaget säljer för 159:-, endast logotypen skiljer. Ö & B säljer även 250g gasol för 17:-
Den som inte frågar får inga svar.

Urban

Såg annonsen idag från ÖB.. Man blir faktiskt lite sugen att köpa sig en.
Perfekt för picnicändamål om man vill steka eller koka nånting istället för att grilla  :).

Anso

Japp visst verkar den vara perfekt. Ska även säljas billigt på biltema sa han i affären (fast antagligen inte lika billigt som på ÖB). Skillnaden var att det inte fanns tändsäkring, dvs gasen slås inte automatiskt av ifall lågan slocknar. Fast han tyckte ju det bara var fiktigt som säljargument just på den modellen ::)

Urban: Med grilltillsatsen kan man även grilla lite om man har lust :D

Martin_Blomberg

Jag har den från Biltema (http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=98492). Användes flitigt under min köksrenovering. Har för mig att gasoltuberna var billigast på Biltema http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=98494

Urban

Anso: Hur funkar grilltillsatsen till detta gasolkök?. Behövs det lavastenar också?

Andreas

Citat från: Martin_Blomberg skrivet 2007-07-08 23:07
Har för mig att gasoltuberna var billigast på Biltema http://www.biltema.se/products/product.asp?iItemId=98494


Ser att biltemas tuber innehåller 227 gram mot Ö & B:s 250 gram. Är det ändå samma typ av tuber som passar samma gasolkök?
Den som inte frågar får inga svar.

Martin_Blomberg

Citat från: Andreas skrivet 2007-07-09 13:34
Ser att biltemas tuber innehåller 227 gram mot Ö & B:s 250 gram. Är det ändå samma typ av tuber som passar samma gasolkök?

Jag har sett ett annat fabrikat och där passade nog Biltemas gasoltuber. Men det var länge sedan och jag kommer inte ihåg märket. Biltemas gasol är billigare så det vore ju smutt om den passade Ö&B´s gasolkök. Själva inkopplingen av gasoltuben till köket var ju ganska enkel och från bilden att döma är det säkert samma konstruktion på både Biltemas och Ö&B´s.

Anso

Citat från: Urban skrivet 2007-07-09 08:20
Anso: Hur funkar grilltillsatsen till detta gasolkök?. Behövs det lavastenar också?

Ser ut som en tallrik med skåror mot mitten. Antagligen en tallriksplatta med en typ av grillplatta pålagd? Teflonbelaggd ska den i alla fall vara. (har inte sett den på riktigt och bilden är ca 2x3cm :D).

Till den i primagaz-magasinet säljer dom 220g gasolflaskor. Dom kostade 40kr st...  :o

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal