Banta med pulver

Startat av Filippa, 2009-03-24 14:57

Föregående ämne - Nästa ämne

Mickan

Det är nog viktigt för dig A-M att ha en riktig måltid varje dag vilken gör att man har något att se fram emot. För mig är lördagar helt fria och då gäller inga regler alls. Den dagen kan man tänka på om det känns trist en annan dag.

Jo, upp är det som gäller och då främst i muskler ;)

Det blir nog inte trist då man får göra allt med kvalité och hela tiden dessutom tänka att ändamålet helger medlen. Kroppen behöver det och man öser på med örter och andra goda kryddor. Därtill gäller att laxen är perfekt stekt eller kokt, kycklingen bakad till perfektion och färsen upphottad på allehanda sätt.
Video meliora proboque deteriora sequor

annamaria

Ja man måste nog hitta sin egen motivation, annars funkar det inte. Men det är tufft att tacka nej till plommonpaj på personalmötet idag.

Mickan

Citat från: annamaria skrivet 2010-08-25 18:40
Ja man måste nog hitta sin egen motivation, annars funkar det inte. Men det är tufft att tacka nej till plommonpaj på personalmötet idag.


Du klarade det! Tänk vad kort lyckan av en bit paj är. Nu har du inte dåligt samvete utan kan vara stolt över att göra det val du vet är bäst för dig!
Video meliora proboque deteriora sequor

kjpil

Blev intresserad av viktökningen där, eftersom det är en rätt liten mängd kcal för att öka i vikt, även om man väger 55kg och inte tränar så ofta. Antar att du lagt dig bara en liten bit över uppskattad energiförbrukning, funkar det?

Mickan

Ja, vi har lagt mig på den nivån till att börja med för att se hur det utvecklar sig och för att jag ska få in beteendet att äta så mycket. Man kan tycka att det inte är så mycket men att äta lagad mat tre gånger om dagen och den mängden ris mättar otroligt bra. Tanitavägning om en vecka men jag märker redan att jag har extra energi.
Video meliora proboque deteriora sequor

kjpil

hehe aight. Det bästa för bra kroppskomposition är iofs en mycket långsam viktökning med träning. Men det tar mer tid och är svårare att planera antar jag. Låter som väl seriöst upplägg: Lycka till! :)

Mickan

Citat från: Mickan skrivet 2010-09-08 19:21
Ja, vi har lagt mig på den nivån till att börja med för att se hur det utvecklar sig och för att jag ska få in beteendet att äta så mycket. Man kan tycka att det inte är så mycket men att äta lagad mat tre gånger om dagen och den mängden ris mättar otroligt bra. Tanitavägning om en vecka men jag märker redan att jag har extra energi.


Räcker inte alls. Lagt på muskler men tappat fett så nu ökar vi. Lagt till 20 g ris tre gånger om dagen, ökat mängden kesella och lagt till cashewnötter. Det är mycket mat vill jag lova och hunger kan jag glömma!
Video meliora proboque deteriora sequor

kjpil

600kcal+-200kcal ökning då?
Rapportera gärna hur det går framöver. Är omfördelningen av vävnad mest sannolikt är träningsrelaterad, dvs tränar du mer nu än du gjorde tidigare?

Mickan

Citat från: kjpil skrivet 2010-09-27 22:24
600kcal+-200kcal ökning då?
Rapportera gärna hur det går framöver. Är omfördelningen av vävnad mest sannolikt är träningsrelaterad, dvs tränar du mer nu än du gjorde tidigare?


Tränar precis som innan om man ser till passantal och längd. Upplever ändå att mer mat, rätt mat och kanske kosttillskotten gjort att man orkar någon repetition mer, klarar en runda till osv. Kreatin under 6 veckor har definitivt gjort sitt. Tror även att EAA gör nytta. Återkommer med rapport snart. Vågen och måttbandet på måndag.
Video meliora proboque deteriora sequor

Mickan

Gissar att främst K-J är intresserad av mina resultat och att jag kanske är på fel ställe. Tack och lov har ingen kastat ut mig från tråden och visst vore det för mycket ego att ha en tråd bara om min matsedel ;)

Idag har jag stått på vågen igen. Plus 2 kg muskler men minus i fett. Ligger nu på 13,8 % fett och det är ju alldeles för lite. Nu har jag bara ätit enligt detta knappt 2 v så vi lägger bara på en portion nötter à 20 g till och låter det gå 3 v till innan vi justera, om det nu behövs. Gick av kreatinet för nästan 3 v sedan så eventuellt vatten ansamlat av det är borta. Skönt att ändå inte ha tappat styrka vilket man kan uppleva. Snart är jag uppe i 60 kg men har aldrig varit smalare... I morgon är det träning igen och nu ska jag äta dagens sista måltid!
Video meliora proboque deteriora sequor

kjpil

Det är inte på en vecka väl +2kg? I sådana fall måste det nästan vara mätfel? Grattis till resultatet iaf, verkar vara mycket bra det kräver en hel del jobb att köra så hårt planering :)

Mickan

Citat från: kjpil skrivet 2010-10-04 21:26
Det är inte på en vecka väl +2kg? I sådana fall måste det nästan vara mätfel? Grattis till resultatet iaf, verkar vara mycket bra det kräver en hel del jobb att köra så hårt planering :)


Nä, 3 v. Givetvis drar kolhydraterna in vätska i musklerna men då ser de ju bara större ut ;)
Video meliora proboque deteriora sequor

annamaria

- 7 kg. Nöjd och glad. Pulver funkar fint för mig i alla fall. Äter bara Herbalife mån-fre. Byter 2 av 3 mål.

alsa

Har gått ner ca 10 kg sedan mitten på Augusti, har ätit Cambridge pulver blandat med vatten och mixat i frukt i för att få lite "koncistens"i shaken. Detta har jag ätit till frukost samt lunch, sedan har jag ätit en GI middag, funkat fint fint för mig ;D
Grilla och ute spabada är livskvalite:-)

annamaria

Visst är det härligt när man känner att det går bra. Jag bantar för första gången i livet så jag gissar att det här är "det lilla". Att gå ner alltså...men behålla det sen är nog svårare.

kjpil

2010-10-20 23:00 #55 Last Edit: 2010-10-20 23:03 by kjpil
Fint att höra att det går bra ! :)

Oavsett om man vill styra vikten uppåt eller neråt så verkar det som att regelbundenhet i matvanorna är det viktiga, mattider, portionsstorlek och i viss utsträckning måltidssammansättning. Hittar man en måltidsrutin man trivs med tror jag många har nyckeln till att styra sin vikt upp eller neråt även över tid.

Mickan

Över 60 kilo i vikt nu! Nästa mål är 65 kilo men det lär ta ett bra tag. 2 år i alla fall om man inte ska fläska på sig. Några hekto muskler även denna 3-veckorsperioden så allt går bra. Midjan har minskat och axlarna ökat så formen i bokstavlig menig går åt rätt håll. V ska det vara! Ökar riset lite till och 70 gram havregryn blir en fin grötportion ;)

Har nu 20 matlådor i kyl och frys som innehåller för lite ris så det blir att koka en gryta till och lägga på lite i varje. Måste göra som coachen Anders "Kocken" Lundgren säger! Inte illa att ha en coach som tar hand om eliten i BB och BF. Lägger mitt öde i hans händer! Tack, Anders! Du vet att jag mår toppen nu.
Video meliora proboque deteriora sequor

alsa

Citat från: alsa skrivet 2010-10-20 11:59
Har gått ner ca 10 kg sedan mitten på Augusti, har ätit Cambridge pulver blandat med vatten och mixat i frukt i för att få lite "koncistens"i shaken. Detta har jag ätit till frukost samt lunch, sedan har jag ätit en GI middag, funkat fint fint för mig ;D

Suck! sedan slutade med pulver dieten för tre  veckor sedan, så börja man sakta gå upp i vikt igen :-[
Så nu bar man iväg och köpte två nya kartonger med nytt Cambridge pulver för att komma in i sina ordinarie byxor!!
Grilla och ute spabada är livskvalite:-)

agnetasch

Slutade du tvärt med pulvret eller tog du det sakta o ersatte t.ex bara ett mål om dagen o sen inget?

alsa

Citat från: agnetasch skrivet 2010-11-02 12:40
Slutade du tvärt med pulvret eller tog du det sakta o ersatte t.ex bara ett mål om dagen o sen inget?

Har alltid ätit pulver frukost-lunch, sen en riktig middag genom hela min viktnedgång! Slutade sedan att äta pulver när påsarna tog slut, och tänkte att jag tar dom sista "övervikt kg" genom att äta enligt GI metoden, men tyvärr slarvade jag med maten, så nu är det tillbaka till pulver i tre veckor.....
Grilla och ute spabada är livskvalite:-)

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal