Köpta jordgubbar - hur är årets?

Startat av Andreas, 2009-07-13 16:02

Föregående ämne - Nästa ämne

Andreas

Jag har inte ätit så mycket jordgubbar i år. Vid ett par tillfällen har jag ätit utländska men de var som de brukar, smakade inte speciellt mycket. Men så i helgen köpte jag ett par liter svenska (på förpackningarna står www.rudenstams.se Odlare: Staffan Eriksson, Sölversborg), visserligen smakar de förstås mycket mer än de utländska men de är rejält SURA. Jag blev tvungen att skära dem i skivor och dränka dem i farinsocker för att de skulle bli goda.

Har jag otur eller är årets gubbar ovanligt sura?
Den som inte frågar får inga svar.

crlhrv

jag skulle säga att du har otur. tvärtom tycker jag att årets upplaga är riktigt bra. de är rätt små men riktigt smakrika och söta. kanske är det något svalare väder som gjort att gubbarna växt långsammare och inte blivit lika vattniga. godaste gubbarna i år kommer från en torghandlare på kungstorget i göteborg och påstods vara svenska bär av sorten "sonata".
Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

ena

har köpt svenska jordgubbar vid ett flertal tillfällen iår... de flesta från Eriksgården i Sjöbo och jag kan inte annat än att hålla med, det är inte alls såna där söta jordgubbar som man förväntar sig... Trodde att det var för att jag inte är van vid sorterna här nere...
I lördags var jag o plockade själv på självplocken o den sorten det var plockning på nu heter Florens...
man kan prova allt -minst en gång!!;)

annamaria

Vi har ätit mycket jordgubbar. De allra flesta har varit söta och goda. Oftast var de odlade på östkusten mot Kalmar till.

MiGa

Tycker att jordgubbarna har varit fina i år söta och goda i alla fall här nere i skåne (Malmö).

annamaria

Givetvis går man nu på en nitlott. Köpte i går en liter som smakade bara vatten, inget sött, inget surt. Ingenting. Usch!

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal