Tips på torskrygg

Startat av crlhrv, 2007-07-08 14:28

Föregående ämne - Nästa ämne

crlhrv

Frugan älskar fisk över allt annat men tyvärr finns det inget som jag har så lite erfarenhet av som firrar.
Tog ut ett par torskryggar ur frysen, har ni några exempel på bra recept där man inte döljer fisksmaken i någon sås? Jag funderar på om hemkunskapsklassikern fisk i folie skulle vara något. Kan man på något sätt göra denna rätt lite extra spännande?
Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

Urban

Fisk i folie funkar alltid.. Om du vill dölja smaken lite extra så kan du lägga i lite stekt bacon i också.
Det kanske låter konstigt.. Men det blir faktiskt gott!

crlhrv

Nä jag vill ha kvar så mycket fisksmak som möjligt, men det där bacontipset verkar ändå inte dumt.
Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

Anne

mm, torskrygg åt jag lindad med bacon, med en skummig getostsås. Rödbetor och jättekapris till. Supergott.
Anne's Food - min matblogg

crlhrv

Anne, det låter också mycket gott!
Jag kör fegisreceptet med fisk, potatis, morot, lök, purjolök, vitlök en skvätt fiskbuljong och en skvätt vitt vin. De är inne i ugnen nu, får se hur det blir.
Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal