Italienska delikatesser

Startat av Fröken Dill, 2009-01-08 15:54

Föregående ämne - Nästa ämne

Fröken Dill

Var finns stockholms bästa italienska delikatesser? Just för tillfället är jag intresserad av att köpa italiensk kokt skinka, men riktigt bra parmaskinka och gorgonzola är alltid av intresse, liksom bra durum-vet till pasta.

Undringar från fröken Dill

annamaria

Jag undrar då om det finns bra ital. delikatesser att köpa på nätet? Vilka är bäst?

FredrikB

http://www.meliorashop.com/index.php?main_page=product_info&products_id=420&language=en

Fram tills dess att jag hittade Rustichella-pastan i Sverige var detta min oas, går in i bland och ser om det kommit ngt nytt gott och sedan går jag till min leverantör och ber dem ta in. Har ni inte testat detta fabrikat så lovar jag er en upplevelse

För er som backar pga frakten så kommer här ett exempel

20 paket LINGUINE
10 paket CONCHIGLIONI

90€ inkl. 28€ i frakt = 999:-. Jmfrt med om du handlar detta i Sverige (räknat med 50:- per paket) 1250:-

Nu har ju den svenska pengen sjunkit som en blåmussla i havet men det finns fortfarande en del att tjäna =)

Filippa

A tavola på Odengatan....

Lite sent svar men dock !

Ia

Jag gillar delikatessbutiken i Sickla. Den äldre herren som jobbar där är verkligen hjälpsam. Jag hade Italienskt tema för en kväll (allt allt skulle vara från Italien) o då köpte vi skinka, korvar och ostar där ifrån!
Ia´s Matblogg

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal