Grill- och BBQsåser

Startat av Kurtson, 2008-05-25 23:21

Föregående ämne - Nästa ämne

Kurtson

Här hemma ör vi av med massor på grillsåser... det vill jag sätta lite stopp på, si i hederlig kinesisk copyrightanda så vill jag här att vi försöker komma på hur man gör egna såser, minst lika goda som de färdigköpta.

Den jag skulle vilja göra främst litervis är Brossens 'Texas honey marinade' som är sååågod. tyvärr så måste tyudligen butikerna köpa alla såser i set, och då får de en massa andra såser över som inte blir köpte och då tar de inte hem mer av denna.
Men hur får man till den?

S:A Marias pineappleglace efterfrågas också.

men kom med era såse, glacer m.m. så fyller vi på.

Anne

Oh, Head Country Hot finns det en som heter, den är kanongod. :) Fast jag gör gärna egen också...
Anne's Food - min matblogg

Kurtson

Citat från: Anne skrivet 2008-05-26 07:09
Oh, Head Country Hot finns det en som heter, den är kanongod. :) Fast jag gör gärna egen också...

och receptet, det är det jag vill få in här...

Anne

Anne's Food - min matblogg

Kurtson

ah, sås av såser  ;D
Skall testa den.. men måste köpa worcestershiresauce och vitvinsvinäger, inget jag har hemma...


agnetasch

En ananasglaze värd att testa:

100 g färsk eller konserverad ananas
1 hackad gul lök
½ hackad färsk röd chilifrukt med kärnor
2 dl råsocker
4 dl ananasjuice
1 dl vitvinsvinäger
1 hackad vitlöksklyfta
(Maizena till redning)
Blanda alla ingredienserna utom maizenan i en kastrull. Låt koka i 10 minuter.(Red av med maizena till en simmig konsistens)
Kör blandningen slät med passerstaven eller matberedaren.

Johansson

Citat från: agnetasch skrivet 2008-05-28 11:06
En ananasglaze värd att testa:

100 g färsk eller konserverad ananas
1 hackad gul lök
½ hackad färsk röd chilifrukt med kärnor
2 dl råsocker
4 dl ananasjuice
1 dl vitvinsvinäger
1 hackad vitlöksklyfta
(Maizena till redning)
Blanda alla ingredienserna utom maizenan i en kastrull. Låt koka i 10 minuter.(Red av med maizena till en simmig konsistens)
Kör blandningen slät med passerstaven eller matberedaren.



Verkar smaskens! Hur länge håller den sig? Utifall att man inte använder allt med en gång..

agnetasch


Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal