Umeå: Sjöbris

Startat av Andreas, 2009-07-24 19:12

Föregående ämne - Nästa ämne

Andreas

Sjöbris http://www.sjobris.nu är en restaurangbåt som ligger förtöjd vid kajen i Umeå centrum. Så här på sommaren finns även en stor uteservering i anslutning till båten, också den med trevlig älvutsikt.

För 89 kronor får man en räkmacka som är både snygg och god, men felproportionerad. Det är för mycket majonäs och sås - en jättedos i smörgåsen samt en skål bredvid, och för lite av både bröd, räkor och grönsaker.

Personalen är för mycket som snobbig och trendig barpersonal och för lite som glad och trevlig restaurangpersonal. Och jo, i köket jobbar enligt uppgift en kille som håller på att kvala in till årets Robinson.

Dessutom ofräscht med servitrisen vi såg ställa en salladsskål till salladsbuffen på golvet i köksutrymmet och ösa upp sallad med bara händerna.

Betyg 3/5
Den som inte frågar får inga svar.

crlhrv

oj, ska det där kallas räckmacka? hur många räkor var det? räknade du? var dom färska/handskalade?
Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

Mickan

Video meliora proboque deteriora sequor

crlhrv

på västkusten är man kanske bortskämda med stora räkmackor. vad vet jag. jag åt en till lunch idag som i mitt tycke var rätt dålig. den kostade 98 kr och hade minst 5ggr så mycket räkor som den där från Sjöbris. äsch jag måste komma igång med lunchrecensionerna!
Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

Andreas

Calle: Jag är faktiskt osäker på om de var färska handskalade, tyckte de var rätt bra men inte helt 100, kanske var det en ovanligt bra kvalitet av färdigskalade. Och jo som jag skrev, det var för lite räkor. Att räkna dem hade varit något fast egentligen hade det väl varit bättre att väga dem? Ingen blir ju glad av 100.000 småräkor. Vad gäller vad man får för pengarna så tycker jag mig uppleva att Umeå blir lite mer av turistfälla på sommaren dvs. att man på vissa ställen får mindre för pengarna. (Kul om du kommer igång, lunchrecensioner är ofta underhållande även om man bara plitar ihop några rader som jag gjorde ovan.)

Mickan: Det är något slags, aningen överstekt, baugette.
Den som inte frågar får inga svar.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal