Kokbokshållare

Startat av Andreas, 2009-01-11 09:30

Föregående ämne - Nästa ämne

Andreas

Vad gör ni med kokboken när ni lagar mat? På köksbänkarna blir det fort trångt och då är det synd att kokboken tar en massa plats, och förutom det är det lätt att man spiller i sin fina kobok.

Lösningen är kanske ett kokboksstativ, men vilket är bäst? Nån som redan har ett stativ och kan berätta om starka och svaga sidor?
Den som inte frågar får inga svar.

agnetasch

Jag efterlyser ett kokboksstativ med förstoringsglas; det är så jobbigt att laga mat med läsglasögon.

roffekock

Det finns en som man fäster under skåpet IKEA och som man drar ut när den ska användas. Sitter i bra höjd och inte i vägen.
agnetasch ska dessutom ha en läslampa med förstoringsglas en med lysrör, så hon kan ha koll på vad hon gör,och skulle detta mot förmodan inte funka ändå, får hon ta någon familjemedlem till hjälp som kan läsa högt från boken. ;D ;)

/rolf
Matforum är bäst

agnetasch

Jag kanske kan använda en ljudbok ;) Såg att `Smaker från Fjällbacka´finns som ljudbok, passar ju utmärkt för en synsvag göteborgare :D

Andreas

Var kan man se bild på IKEAS kokbokshållare, försökte hitta i köksbroschyren på nätet men hittade den inte. http://www.ikea.com/ms/sv_SE/virtual_catalogue/online_kataloger.html

Fast jag undrar jag om den är en så bra lösning i vilket fall, för den är väl fast monterad och lagar mat det gör man ofta på flera olika ytor i köket.
Den som inte frågar får inga svar.

bryggens

Jag hade något från IKEA tidigare, var som en plastlåda som man fäste under ett skåp,den var fjäderbelastad så den var dikt mot skåpet när man inte använde den.
Så blev den oftast sittande, den blev helt enkelt inte använd hos oss, trodde att det var en bra ide´, men icke.

bryggens

Kanske ett gammalt notställ?
Flyttbart, lätt att ställa undan.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal