Tjärpastiller?

Startat av agnetasch, 2007-12-04 13:54

Föregående ämne - Nästa ämne

agnetasch

Jag läste om mannens senaste älskling, Black Grouse, på Systembolaget. Smak: Balanserad, smakrik, rökig whisky, inslag av malt, halm och tjärpastiller Vad sjutton är tjärpastiller? Kan man köpa såna o lägga i annan whisky som man inte tycker är tillräckligt tjärig?

Kari

2007-12-04 14:18 #1 Last Edit: 2007-12-04 14:24 by elka
Det är godis från Finland med socker på. Mums är det å!

Varför inte lägga i whiskey? Bara att slicka av sockter först..  ;)

Finns på Tax-Free båtarna i östersjön.

kryddburken

Citat från: elka skrivet 2007-12-04 14:18
Det är godis från Finland med socker på. Mums är det å!


Åh jag minns!! Åt alltid såna när jag var liten, det var en svart liten burk med lejon på nånting... finns att köpa i norr men inte här!

agnetasch


kryddburken

Citat från: agnetasch skrivet 2007-12-04 16:51
Kolla, kolla, jag hittade ett ställe man kan köpa dom på nätet:
http://www.adolfstrom.com/handel/visa_produkt.asp?id=1885&grupp=5


Åh vilken ängel du är!! det var väldigt väldigt länge sen jag såg dom...

Urban

Dom gånger man for med Finlandsbåten mellan Umeå och Wasa på 80 talet så brukade jag bunkra upp med 30-40 talet tjärpastill askar så man klarade sig en tid framöver.
Tjärpastiller är GOTT! :P

Kari

Hjärtat åt tjärpastiller på kontoret en dag och en kollega kom in från friska luften och sniffa till och fråga - Brinner det någonstans?? *ler*




agnetasch

Jag skickade efter tjärpastillerna. Tyckte inte själv dom är så goda (gillar inte lakritsgrejer) men mannen blev förtjust. Provade att stoppa dom i whisky för ett "tjärigare" resultat. Inte rekommendabelt, whiskyn blev grumlig o smakade turkisk peppar :-\

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal