Tidningen Mat och vänner

Startat av annamaria, 2010-12-03 16:37

Föregående ämne - Nästa ämne

annamaria

Är ilsk! Tog en tidsbegränsad prenumeration på tidningen Mat och vänner samt fick då 4 tidningar "Baka". Detta för minst 2 månader sen. Har fått EN tidning, mat o vänner. Har försökt ringa, aldrig någon som svarar. I förrgår ringer en människa från Mat o vänner förlag - och undrar om jag vill fortsätta prenumerera på tidningen Baka?! Hon får då veta att jag ännu inte fått en enda tidning än. Informerar om att jag vill ha mina tidiningar jag har betalat för. Hon skulle SJÄLVKLART se över detta. Nu har jag fått en faktura med förfrågan om fortsatt prenumeration....bbbaaaaaaaaa.  >:( >:( >:(

Så nu har dem fått en mycket argt mejl. För i telefonen svarar ingen.

Usch! Är det någon av er som prenumererar på dessa tidningar? har det fungerat bra?

Hasse

Tråkigt att höra, AnnaMaria. Men värdefullt för andra att veta, att denna tidning tydligen inte sköter sina kundrelationer på ett vettigt sätt.


(Jag flyttade ditt inlägg från gnälltråden till en egen tråd. Detta är värt att uppmärksammas med en egen tråd.)

annamaria

Är det någon som vet något denna tidning? Har den funnits länge? Jag har inte köpt den tidigare. Ärligt talat så ville jag helst ha "Baka". jag blev inte helt förtjust i tidningen tyvärr, då utan den arga påverkan  ;)

Andreas

VD, ansvarig utgivare och år 2004 grundare av Mat & Vänner är Thorbjörn Östman, han har tidigare arbetat som vd för Dagens Industri, Affärsförlaget samt varit vice vd för Specialtidningsförlaget och är dessutom delägare i restaurangguiden White Guide. http://hd.se/ekonomi/2009/12/01/helsingborgare-ny-delagare-i/

Mat & Vänner tilldelades nyss Svenska Publishing-priset för andra året i rad med motiveringen "en klassisk design med touch av djärvhet, skickligt hantverk och ett utmärkt bildmaterial". http://hd.se/helsingborg/2010/10/27/helsingborgstidning-vann-pris/

Men något pris för bästa kundvård är nog inte nära förestående. :)
Den som inte frågar får inga svar.

Kari


annamaria

Jag skickade som sagt ett lååångt mejl med rejäl kritik och förslagsåtgärder där jag kunde ge det. Tex inte ringa o fråga om jag vill fortsätta prenumerera innan jag fått första tidningen. Sista meningen i mejlet var att jag vill säga upp mina prenumerationer. Fick svar idag: "vi har mottagit din uppsägning". Inte ett ord mer eller ursäkt eller annat.

Kari

Hoppsan, ja så tjänar man inga pluspoäng. Bra att du fick kontakt iaf.

annamaria

Tack vare Andreas har jag nu fått ett svar av ansvarig utgivare. Jag hade missuppfattat antalet tidningar, vilket inte var särskiilt relevant i sammanhanget. Han skriver att jag betalat sent - vilket jag inte var medveten om. Troligen betalade jag i slutet av månaden, vilket brukar vara relevant för fakturor. Har inte undersökt detta närmare. Om någon hade svarat i telefon hade vederbörande kunnat informera mig om detta.
Min kritik handlade för övrigt om deras prenumerationshantering samt kundtjänst via telefon. Han skriver att tel.tiden är mellan 8.30-12 och att det ska stå i dem brev som skickas ut. I mitt brev/faktura står endast ett telnr vilket jag också ringt där man svarar att öppettider är mellan 8-17, kanske har jag uppfattat det som tel.tid men gör man inte det när en telefonsvarare säger så? Detta är meddelat till ansvarig utgivare.

Känns bra att få ett svar. Även om ansvarig utgivare anser att min ilska har fått väldigt stora proportioner. Kanske för honom inte för mig - för kanske jag trampade på en öm tå - om han nu anser att det blivit så stora proportioner av en fråga på Matforum. Jag vet inte om jag håller med om ansvarig utgivares åsikt att jag  "lever i den uppfattningen att vi ej bryr oss om våra kunder ". Jag har bara påtalat att ingen svarar och att man får erbjudande om fortsatt prenumeration innan jag hunnit läsa. Sen undrade jag om ni kände till tidningen?

Stora proportioner, jag vet inte jag. Kritik av kundtjänst är svårt, även kanske för en ansvarig utgivare.


Andreas

Brukar försöka kontakta de som får klagomål för att ge dem chansen att ge sin version. Bra att du fick svar! Men är inte imponerad av svaret, att sväva ut i sånt som kan tolkas som att man försöker skuldbelägga kunden är inte rätt väg för den som vill hålla nere proportionerna.

Fick du nån ursäkt för trasslet och någon bekräftelse på att de faktiskt tar kritiken av deras kundtjänst på allvar?
Den som inte frågar får inga svar.

annamaria

Ja dem tog det på allvar. Ansvarig utgivare ska prata med berörd personal så att felen åtgärdas. Vi får ringa numret framöver o kolla  :).

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal