Stockholm: Grand Hotel, Cadierbaren, Afternoon Tea

Startat av Filippa, 2009-03-17 11:15

Föregående ämne - Nästa ämne

Filippa

Har man 395kr som man tänker bränna på ingenting så ska man definitivt slå till på en te-stund på Grand.

Förutom utomordentlig service så fick vi in varsitt glas champagne och sedan en stor te-kanna som fylldes på kontinuerligt och sedan en gammaldags kakfatsställning. Överst på ställningen tronade 2 olika sorters scones, citrus och en lite grövre med solrosfrön på. Serverades med blåbärsmarmelad, hjortronmarmelad, rört smör, lemon curd och vispad grädde.
På nästa fat fanns snittar; små 4-tuggors smörgåsar med skagenröra, laxröra, kronärtsskocksröra och rensteksröra. Alla med olika sorters bröd.
Sista men inte minsta fatet var det godsaker på; minicitronmuffins, petit-fours med jordgubbe, nötmazarin, kaffebiskvi och en hallonmoussebakelse.
Vi hade bra bord, utsikt över hela baren som till min förvåning (jag såg framför mig en massa blåhåriga damer i päls..) var väldigt bizzi med massor av folk som kom, tog en drink och sedan gick. Vi såg inga kändisar men det var otroligt roligt att sitta och spana på folk. Som ni förstår var vi inte hungriga efter allt detta, allt var supergott , snittarna kanske lite tama i smaken - annars inget att anmärka på alls!

Dyrt, absolut. Kul, jajamensan. Boka bord, ja det tror jag om man vill vara säker.

Betyg då - min erfarenhet av Afternoon tea är rätt begränsad men 4/5 tycker jag dom förtjänar.

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal