Matkasse?

Startat av Frökenlotta, 2014-01-05 20:07

Föregående ämne - Nästa ämne

Frökenlotta

Att nämna ordet matkasse här är säkert som att svära i kyrkan ;), men faktum är att mitt stora matlagningsintresse till trots så behöver jag hjälp med vardagsmaten. Vi har i familjen tidigare haft Coops matkasse, som var ok så tillvida att råvarorna var bra och recepten enkla. Men vi tröttnade...
Där vi bor finns också ICA, Citygross och Familyfood, kanske någon mer.

Är det någon av er som provat matkasse?

Blurre

Linas matkasse ska vara väldigt bra vad jag har hört :)

MagnusH

Jag har aldrig handlat matkasse själv, men ni som har gjort det, vad finns det för fördelar och nackdelar?

Antipotatis

Citat från: MagnusH skrivet 2014-07-23 18:59
Jag har aldrig handlat matkasse själv, men ni som har gjort det, vad finns det för fördelar och nackdelar?


Fördelarna är väl uppenbara... man slipper handla själv! Nackdelarna är dock inte lika uppenbara för en oinvigd. Det första jag kommer att tänka på är, hur man i det närmaste helt tappar kontrollen över sitt födointag. Någon annan bestämmer alltså vad skall äta.
Nästa invändning måste nästan bli att i princip alla liknande trender, tenderar att tappa i kvalitet med stigande popularitet.
D.v.s... ju mer inarbetat ett koncept blir, desto sämre kvalitet på produkten.

Sara

Citat från: MagnusH skrivet 2014-07-23 18:59
Jag har aldrig handlat matkasse själv, men ni som har gjort det, vad finns det för fördelar och nackdelar?


Dem stora fördelarna som jag se med att köpa en färdigpackad matkasse är att du sparar en hel del tid. Du slipper ju planera vad du och din familj ska äta under en vecka och dessutom slipper du också åka och handla all maten. Har läst på några nyhetssidor där dem har jämfört en färdigpackad matkasse mot en matkasse som man själv åker och handlar och då har den egna matkassen varit billigare.

Men som jag skrev innan så tror jag inte många väljer en färdigpackad matkasse för att det ska vara billigare, utan istället tror jag många väljer en färdigpackad matkasse då det är smidigt och man sparar en hel del tid. 

Vilken matkasse man ska välja är svårt att säga eftersom det finns så många att välja mellan, som du säker har märkt... Dock när jag sökte efter matkassar så hitta jag http://matkassarna.com/ och där kunde jag enkelt jämför alla matkassar som fans tillgängliga för hemleverans. Sidan har även en bra sökfunktion som sorterar fram alla matkassar baserat på vissa sökkriterier.

Om det är första gången du ska köpa en matkasse så skulle jag rekommendera att du väljer ett matkasseföretag som erbjuder så kallade prova på-pris. Själv valde jag att testa matkassar från Linas Matkasse och Middagsfrid!

Hasse

Det är sorgligt att läsa, att tidsvinst är ett argument för att välja  hemlevererade matvaror som någon annan tycker att man ska äta. Maten har blivit en tidstjuv, ett nödvändigt ont som måste klaras av så snabbt och enkelt som möjligt.

Vore det då inte enklare med ett näringspiller?

Skogis

Visst är det tragiskt.
Skrev om det i en annan tråd, det är numera en hobby att laga mat. Något man väljer för att man tycker det är kul, vill man inte finns det gott om alternativ. Man är smått fanatisk om man kokar sin egen julskinka, hur kan man lägga tid på något sånt onödigt??

Snabbsvar

Med snabbsvar kan du skriva inlägg medan läser ämnet utan att öppna en ny sida. Du kan fortfarande använda BBC och smileys, precis som i vanliga inlägg.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator.

Namn:
E-post:
Verifiering:
Please leave this box empty:

Stava till mjölk baklänges!:

kortkommandon: tryck alt+s för att skicka/posta eller alt+p för att förhandsgranska

Annonser

Powered by EzPortal