En matbild

Guider

Matbloggat

Författare Ämne: Nøgne Ø India Pale Ale (nr 89399)  (läst 1108 gånger)

crlhrv

• Mästerkock
  • Antal inlägg: 1301
    • Visa profil
    • Mina foton och allt annat
Nøgne Ø India Pale Ale (nr 89399)
« skrivet: 2008-03-14 18:32 »
var en sväng på bolaget nyss och kom över en flaska norsk pale ale. jag tänkte att för 48 kr måste 50cl norsk dryck vara något alldeles speciellt. enligt bolagets hemsida finns den bara i beställningssortimentet och säljs i bindande kvant om 12 flaskor. varför det stod några lösa på hyllan framgick inte i butiken.

etiketten är riktigt snygg (för mig är det väldigt viktigt) och håller man flaskan mot ljuset ser man att alen är ofiltrerad. det flyter således omkring en massa partiklar, ungefär som i färsköl, men i denna betydligt mer och grövre. av etiketten framgår också detta samt att alen är opastöriserad samt att flaskan bör stå stilla i 2-3 dagar för att sedimentet och partiklarna ska hinna falla till botten. HUR SKA JAG KUNNA VÄNTA SÅ LÄNGE!? nej här ska drickas redan ikväll. jag återkommer med smakrapport.

Nøgne Ø är ett norskt mirobryggeri i Grimstad och man kan läsa mer om det och deras ölsorter på http://www.nogne-o.com.

« Senast ändrad: 2008-03-14 18:37 av crlhrv »
Tittar gärna på djur. Och äter dem också.

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator. Om du blir medlem hos Matforum visas det du skriver direkt.

Använd ditt riktiga namn eller smeknamn. Inlägg där namn är företags-, produkt-, hemside-, eller bloggnamn kommer inte att godkännas. Reklam är ej tillåtet. Formulera dig vänligt.

Namn: E-post:
Verifiering:
Stava ordet kjaffägredde rätt!:
Write pancake in Swedish!:

- Annonser -