En matbild

Guider

Matbloggat

Författare Ämne: Fotbollsmålet - Findus (1/5)  (läst 5736 gånger)

Andreas

• Forumvärd
  • Antal inlägg: 6541
    • Visa profil
    • Matforum
Fotbollsmålet - Findus (1/5)
« skrivet: 2007-05-22 12:48 »
Färdiglagad korv och mos, kan det vara något? Det går ju lika fort att vispa ihop egen pulvermos och värma en burk bullens. Men visst, här behöver man varken gryta eller konservöppnare. Tror dessutom att de här så kallade "säsongens rätt" i "begränsat antal" drar viss publik sugna på att prova något nytt nästan oavsett vad de innehåller.

Nåväl, till saken. Moset ser torrt ut. Och på den finns en liten fläck (av boston-gurke kladd?). Majsen är lite vitaktig, frysbränd? Såsen har separerat och lagrat av på kanten. Korven ser skrumpnad ut. De yttersta 3 cm på ena korven är helt hoptorkad och så seg att den inte går att skära i, dvs oätlig. (Jag körde rätten 7 minuter i mikron, på förpackningen står 7-9 så jag har inte kört mer än vad som står. Men jag misstänker att resultatet blivit bättre med kortare tid.)

De ätbara delarna av korven är god. Tomatsåsen är god, med precis lagom tomatsmak och lite småhettta. Bostongurkan smakar också bra.

Men mosen är verkligen torr när man äter den, faktiskt helt knapertorr i kanterna. Det knapertorra smakar konstigt också. Dessutom är den ordentligt smågrynig helt igenom. Fyy!

Efter en stunds ätande hittar jag något mörkt mitt inne i mosen, vad är nu detta, en tärning av någonting, kanske 4x7x7 mm. Finns det bränd mos mitt inne i mosen? Fast det mörka ser lite grann ut som skal, är det möjligt? Fortsätter äta. Strax hittar jag en till tärning, denna gång större, runt centimetern. Och så ytterligare en tredje. Jag vill inte tugga på dem, men detta verkar definitivt vara potatisbitar. Hur i hela friden har de hamnat där? Rätten innehåller ju mos gjord på pulver...

Utseende 1/5
Konsistens 1/5
Smak 2/5
Totalt 1/5

Fotbollsmålet? Nja snarare självmålet, ett riktigt bottennapp.

Nån annan som ätit denna rätt? Är jag för hård eller är jag för snäll?

(Starta gärna en ny tråd om du har provat någon annan rätt!)
Den som inte frågar får inga svar.

Urban

• Forumvärd
  • Antal inlägg: 1355
    • Visa profil
SV: Fotbollsmålet - Findus (1/5)
« Svar #1 skrivet: 2007-05-23 20:40 »
Den maten såg riktigt obehaglig ut :-X.
Om du tar en titt på den tillagade korven som ligger längst till vänster, så ser det ut som ett finger faktiskt..
Man kan nästan skönja en nagel längst upp på korven..
« Senast ändrad: 2007-05-23 20:44 av Urban »

Andreas

• Forumvärd
  • Antal inlägg: 6541
    • Visa profil
    • Matforum
« Svar #2 skrivet: 2007-05-25 12:54 »
Haha vilka associationer, har du varit kannibal i ett tidigare liv?

Jag kontaktade hur som helst Findus om detta, läs här:
http://matforum.nu/index.php?topic=198.0
Den som inte frågar får inga svar.

syntetica

• Diskare
  • **
  • Antal inlägg: 92
    • Visa profil
« Svar #3 skrivet: 2008-12-17 17:45 »
nej usch det där såg verkligen inte appitligt ut

Notera: Detta inlägg kommer inte synas förrän det godkänts av en moderator. Om du blir medlem hos Matforum visas det du skriver direkt.

Använd ditt riktiga namn eller smeknamn. Inlägg där namn är företags-, produkt-, hemside-, eller bloggnamn kommer inte att godkännas. Reklam är ej tillåtet. Formulera dig vänligt.

Namn: E-post:
Verifiering:
Stava ordet kjaffägredde rätt!:
Write pancake in Swedish!:

- Annonser -